demonic sengir כתב:WHATEVER, אני לא מדבר על האם מתמטיקה מתארת תופעות בטבע, אני מדבר על האם העיסוק בפיתוח המתמטיקה עוסק בזה, והוא לא. תמיד מדענים לוקחים כלים מתמטיים שפותחו בעבר, ומשתמשים בהם. העיסוק המתמטי הוא לשם המתמטיקה, ואח"כ הוא מקבל תכלית.
דבר שני:
2 (במקרה של הדוגמה שלך) משמש ככמות. לא כהגדרה לקבוצה. הוא משמש כהגדרה לגודל הקבוצה. כשאותו שמואל ילך לביה"ס הוא ילמד על משולשים, שאורך הצלע שלהם הוא 2. אבל אז, לפי ההנחה שלך, זה יסתור את ההגדרה של 2 לפיך - שהיא ש-2 הוא הייצוג של שני עצמים ביחד (או משהוא כזה). ולאחר מכן 2 יהיה שטח, או זרם, או צפיפות, או אולי חלק ממשוואה. או אולי סתם מספר שלם כלשהוא, כמו שמשתמשים בו הרבה פעמים בתורת הקבוצות.
WHATEVER, אני לא יודע מה הרקע שלך בתחום המ"מ, אבל תפיסתך את עולם המספרים די משונה.
אני לא מתיימר לדעת את כל המדע שנקרא מתמטיקה, אבל היחס שלך למספר כאל דבר סימבולי ריק מתוכן הוא שטותי. כי אם תסמן במקום 2 סימון כלשהוא, אז לצורך העניין, כל חוקי המתמטיקה ישארו נכונים, רק הכתיבה שלהם תשתנה, ואולי תהיה יותר מסובכת.
מתמטיקה לא תלויה באיך אתה קורא לכמות זו או לגודל כזה או אחר. סתם לידע כללי, רוב ההוככות במתמטיקה אומרות, יהיה X כלשהו. אתה יכול לשים במקום אותו X כל סימון אחר...
זה לא ישנה להוכחה.
אבל הרי אתה רק מוכיח את מה שאמרתי, ש-2 לא עומד בפני עצמו. אין משולשים עם אורך 2 כי 2 מייצג שני סנטימטרים ולא 2. אין 2 בחלל הריק, רק בהקשר מסויים (אני יגיע להקשר של איבר בקבוצה שמקשה קצת).
אני אומר שוב, מתמטיקה היא תבנית שהאדם רואה כמו התבנית "סכין" או התבנית "מוזיקה" או התבנית "שתיים". כפי שיסביר כל נוירולוג, בצורה זו אנו מאחסנים מידע, על ידי שימוש בתבניות, ותבניות בתוך תבניות, ותבניות שיש בהם איברים שיש גם בתבניות אחרות.
דוגמה: "לימון" יאוחסן בתבנית "דברים צהובים" ובתבנית "פירות" שנמצאת בתוך התבנית "מזון" וכו'
דוגמה פרקטית: "שני פרחים" נמצא תחת התבנית "שתיים" שנמצאת בתבנית "כמויות"[
הערה: כמויות כתכונה לא ככמות, כלומר "שלוש" היא תכונה של "שלושה פרחים" לא מספר.
איבר בקבוצה גם הוא ריק מתוכן כמו כל איבר בקבוצה משום של-X בקבוצה אין תכונה חוץ מהיותו שייך לקבוצה זו
הוכחות במתמטיקה תואמות את המציאות משום שכל איבר בתבנית ה-3 גדול מכל איבר מקבוצת השתיים מעצם היותו שייך לקבוצת ה-3.
מעולם לא קראתי שום דבר של קאנט חוץ מתורתו המוסרית, אבל אני די בטוח שהוא חידש דווקא בכך שלא האמין שישויות נמצאות בהכרח מחוץ להכרה של בני אדם.