פרי רליס Shards of Alara ת"א, יום שבת, 4/10

מידע על טורנירים עתידיים, ליגות אזוריות ותחרויות ארציות; דיונים על טורנירים קודמים

מנהלים: Orb, Ward

שלח תגובה
sliver
Sliver Overlod
הודעות: 5941
הצטרף: 30/5/2004 , 0:11
מיקום: רחובות
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי sliver »

יש הבדלים בין סוגי טריגרים שונים ובין סוגים של מידע שיש לשחקנים. למרות שנראה שבסיסם המצבים שנתת דומים, ההבדלים הדקים הללו בין הטריגרים וסוג המידע מכריעים את ההתייחסות מבחינת שיפוט לכל מקרה.

חוץ מזה היה כיף :D
Slivers don't learn. They just know
שופט לבל 8 ומארגן הבין גלאקטי של ויזארדס.
SteelBite
Master Enchanter
הודעות: 614
הצטרף: 25/1/2008 , 19:46
מיקום: כפר שמריהו
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי SteelBite »

ben כתב:לטעמי היה פרהריליס טוב מאד מבחינה ארגונית, אני חושב שזאת היתה פעם ראשונה שלא קרתה שום תקלה וסיבובים אשכרה ערכו 50 דקות כמובטח.

לגבי הסט - אני מוצא אותו מעניין ומהנה יותר מהבלוק הקודם. בניגוד לדברי ניב אני חושב שהוא דווקא מתאים מאד לסילד, כי הוא די בסיסי, איטי, ולא מתאפיין ביותר מדי סינרגיה בין קלפים. ההסתייגות היחידה שלי ממנו היא שזה סט לא מאוזן, ובערך 95% מהדקים היו מבוססי אדום-ירוק, בלי להגזים.

ודבר אחרון. ניב - אין טעם לפזר חלקי האשמות מעורפלות, זה לא משיג שום מטרה חוץ מליצור שמועות. אם יש לך טענה כלשהי אז תגיד אותה. אין לי מושג מה המקרה, ויכול להיות שאתה צודק ב-100%, אבל או שתגיד מה שיש לך להגיד או שאל תגיד כלום.
זה באמת היה די מוזר שכמעט כולם שיחקו NAYA/JUND, אבל היו כמה (ביניהם אני) ששיחקו BANT והיה גם אחד ששיחק ESPER. אני חושב שזה היה מקרי, אבל כל אחד והדעה שלו.
אני נהניתי למרות שלא הצלחתי במיוחד (2-4) ולא הייתי מתנגד נשחק עוד סילד.
אם ללכת לפי הגישה הזו- השמאל בנה נשק להשמדה המונית (Death Star), וזה פשוט לא ייתכן.
אנאקין היה שמאלני יפה נפש (וחתיך רצח) שהוסט לצד האפל ע"י הסית' לורד, דארת' ביביוס.
Navidshi
Judgmental Bastard
הודעות: 16994
הצטרף: 06/9/2004 , 11:52
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Navidshi »

פעם נתתי למישהו "לקחת חזרה" מהלך ב-PTQ אחרי שהוא נתן לי לקנטר לו יצור עם Circular Logic כשלא היו לי קלפים בבית הקברות. בדיעבד, אני חושב שברמה תחרותית כזו, זו הייתה שטות מצדי (לך תדע, אולי זה גם לא חוקי ומגיע לי ban). אבל לצורך העניין, ראיתי הרבה מאד אנשים "לוקחים בחזרה" מהלך מאד טיפשי שהיה מבוסס על תפיסה מוטעית של הלוח ב-PR בלי שמץ של התנגדות מצד היריב. ומצד שני, ראיתי הרבה אנשים מנידים בראשם לשלילה כשהיריב רוצה לקחת בחזרה מהלך טיפשי שכזה. בגלל שיש אנשים שחשוב להם גם לנצח ולא רק לשחק, ואם היריב שלהם בוחר לעשות שטויות, זו אשמתו ולא אשמתם.
kabanist
Moderator
הודעות: 4442
הצטרף: 22/5/2003 , 9:47
מיקום: קרית חיים
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי kabanist »

אז בוא אני אתן לך דוגמא אחרת, משהו שיריב שלי רצה לעשות באחד מהמשחקים. הכנסתי יצור עם Devour והקרבתי בשבילו 4 יצורים כך שהוא הפך מ 4/4 ל 12/12 (היה לו Devour 2 )
היריב רצה לתת לו 4 נזק כי הוא חשב שהיצור מגיע למשחק 4/4 והוא יכול להגיב להקרבה של היצורים. קראנו לשופט והוא אמר שהוא מגיע למשחק כבר עם הניפוח שלו כך שהנזק לא מזיז לו. עכשיו, האם אני יכול לטעון שהוא כבר שיחק את הקלף של הנזק . ויש לו בעיה והיצור שלי נשאר במשחק והקלף נזק שלו הולך לגרייביארד ?
מובן שהוא החזיר את קלף הנזק ליד בהסכמתי.
אני הדורבן שקולע בזמן !
sliver
Sliver Overlod
הודעות: 5941
הצטרף: 30/5/2004 , 0:11
מיקום: רחובות
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי sliver »

מבחינת PG אין כאן בעיה של חוקים. שחקן עשה מהלך תקין, אבל מוטעה מבחינה אסטרטגית. אישית אני מחזיק בדעה של אם עשית פעולה אז עשית אותה, כי זה מחנך אנשים לשאול ולחשוב לפני שהם פעולים כדי למנוע טעויות כאלו, אבל זו רק דעתי. Antrax לדוגמא כנראה יוותר יותר בקלות. אם מדובר באירוע תחרותי ו/או היריב לא מסכים, אז אין סיבה לחזור לפני המהלך. יחד עם זאת גם אני טועה אסטרטגית לפעמים ומעוניין לחזור בי, ואם לא מדובר במשהו שקרה לפני כמה זמן ככה שהמשחק התקדם לפיו לרמה שאי אפשר לחזור אחורה ולתקן, האירוע אמור להיות יותר כייפי מתחרותי, והיריב מסכים לוותר, אז למה לא? רק קח בחשבון שזה צריך להיות היוצא מן הכלל ולא הכלל.
Slivers don't learn. They just know
שופט לבל 8 ומארגן הבין גלאקטי של ויזארדס.
חבוב
Mr. Dude
הודעות: 1381
הצטרף: 20/11/2006 , 0:32
מיקום: רעננה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי חבוב »

היה הפרי רליס שהכי נהנתי בו מאז לורווין, היה פצצה. אני ממש שמח שהגיעו הרבה אנשים, הלוואי שזאת מגמה ובסט הבא אפילו נעבור את המאה!

שאלה למארגנים, מה המניעה לעשות טורניר אחד גדול? הבנתי שזאת הייתה הכוונה במקור והרבה אנשים (כולל אותי) התלהבו מהרעיון.
It’s practically a rule that a ssason is awesome in Limited - LSV, Avacyn set review
rif-raf
MTGil Wizard
הודעות: 2635
הצטרף: 13/12/2006 , 13:18
מיקום: חיפה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי rif-raf »

הבעיה היא שלא כל השחקנים רוצים לשחק עם 9 בערב.

אני משחק יותר סטריקט עם שחקנים שאני מכיר כשחקנים טובים כי זו אחריותם. אם אני משחק נגד שחקן חדש יחסית אני מתקן אותו פעם פעמיים ואם הוא ממשיך אז פחות. אני גם לפעמים נותן הצעות במיוחד עם אני מוביל על הלוח (קצת מתנסה אבל לפחות אני עוזר). ואני כמה וכמה פעמים אתמול עזרתי להם לשפר את החבילה אחרי.
תמונה
Orb
Moderator
הודעות: 3566
הצטרף: 23/7/2007 , 11:57
מיקום: ת"א
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Orb »

שאלה למארגנים, מה המניעה לעשות טורניר אחד גדול? הבנתי שזאת הייתה הכוונה במקור והרבה אנשים (כולל אותי) התלהבו מהרעיון.
1. אומר שכדי שמקום ראשון לא יוכרע על טייברייקרס, צריך 7 סוויס. זה בעייתי גם כי להרבה אנשים זה יותר מדי ארוך ומעייף, וגם כי מגבלת הזמן של המקום לא מאפשרת (צריך להסתלק משם עד 18:00).
2. החלוקה ל-2 טורנירים מאוד נוחה כי אפשר לשים שופט אישי לכל פוד וזה מאוד עוזר ומפשט דברים עבור השופטים ו המארגנים. אמנם אפשר לדוגמה לתת בטורניר הגדול טווח שולחנות לכל שופט אבל גם עבור השחקנים זה יותר פשוט למשל כשהם יודעים שיש להם שופט לפוד באופן קבוע.

זו אכן הייתה הכוונה במקור, אם היו מגיעים נגיד רק 70 איש. בכזה מצב היינו עושים טורניר אחד עם 6 סוויס. אלא אם אני זוכר באופן שגוי את כוונתי המקורית, זו מעולם לא הייתה הכוונה בהינתן 90 איש.
מוזמנים להשתתף במכירת החיסול שלי:
http://mtgil.co.il/viewtopic.php?f=18&t=50335" target="_blank
TrUnks
Solemn master
הודעות: 10683
הצטרף: 18/1/2004 , 17:22
מיקום: הוד השרון
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי TrUnks »

אם יש מגבלה די חריפה(לעוף משם עד 4) אז למה לא לעשות את הטורניר במקום אחר? אני מבין ששם זה חינם,אבל זה לא כאילו לא תרוויחו עדיין...
אני משדר משחקים מכל הפורמטים בmagic online בלינק הבא למי שמעוניין-
http://www.twitch.tv/nivshm
FoS
MTGil Apprentice
הודעות: 19
הצטרף: 15/3/2007 , 13:48
מיקום: Ra'anana
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי FoS »

Orb כתב:
FoS כתב:Splitting the event into two uneven pods. Despite the same number of rounds in each pod, the first pod had 12 more packs in prize support. It's not like the large pod got to 64 (max for 6 rounds).
לגבי 2 הפודים הלא שווים בגודלם, זה היה יותר מהכרח אשר מבחירה מאחר ומאוד לא נוח להזיז אנשים בין טורנירים בתוכנה וזה היה יוצר עיכוב בטורנירים. מאחר ואי אפשר לדעת מראש כמה אנשים בדיוק ירשמו, אפשר רק להזיז אנשים בדיעבד וזה היה מעכב את כולם ולכן בחרנו שלא לעשות זאת.
רשמת שלמרות שהיה אותו מספר של סיבובים ב-2 הפודים היה Prize support שונה וכאן אני חייב לשאול: מה הקשר?
כמות הפרסים נקבעת על פי כמות האנשים. 50 איש בפוד = 50 בוסטרים לפרס. 39 איש בפוד = 39 בוסטרים לפרס. יש פחות פרסים אך גם יותר קל להגיע למקומות גבוהים כך שתוחלת הזכייה שלך ב-2 הפודים היא זהה.
[/quote]הבעיה היא שרשימת השחקנים לשני הפודים יצאה באותו הזמן. הסיבה שדיברתי על החלוקת פרסים זה בגלל שזה היה סיבה אמיתית לרצות להיות בפוד הראשון במקום בשני. אם חלוקת הפרסים היתה זהה בשני הפודים (שלא היה אפשרי) אז לא היה בעיה אם פודים לא שווים, אבל כשהפודים מפוצלים ומודפסים באותו הזמן (אחרי שההרשמה נגמרה אם אני לא טועה) אז אין סיבה שהפודים לא יהיו שווים.
lipitz
MTGil Apprentice
הודעות: 33
הצטרף: 26/12/2006 , 21:06
מיקום: רעננה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי lipitz »

היי
אני חייב לציין שאני נהנתי בסילד הזה הרבה פחות מאשר בסילדים קודמים שבהם שיחקתי

אני זוכר שפעם סילד היה אירוע מרגש וכיפי היו משחקים משהו כמו חמישה סיבובים ואז עושים טופ 8 דראפט של הסדרה החדשה ואחרי כל זה מקום ראשון עדיין היה מקבל פרס מכובד (משהו כמו 32 ! בוסטרים (בוקס) ) ואז היה גם אלמנט תחרותי ,
בפרי רליס הזה גם אם לקחת מקום ראשון(10 בוסטרים) לא כיסית את ההוצאות שלך על היום שלא לדבר על להרוויח .
אני מבין שהיה אילוץ של זמן אבל אני מדבר כרגע על המדיניות הכללית .
אני חושב שחלוקת הפרסים צריכה להיות יותר תחרותית אך אני מבין שהנושא כבר היה בדיון בפורום כך שלא אפתח אותו שוב.


הנושא השני שהפריע לי הוא החלוקה לשני טורנירים ,כבר הגיעו 90 !!! איש לטורניר אז יאללה בואו ננצל את זה ונעשה טורניר אחד גדול (פעם לא הייתה בכלל המחשבה על פיצול לשני טורנירים ולא היו מגיעים פחות אנשים)זה לא שכל יום יש לנו טורניר בסדר גודל כזה... ובמידה ועושים זאת בשיטה של טופ 8 יווצר מצב שהטורניר יסתיים באזור 5 פרט לטופ 8 שיישארו עד 8 ככה מה שנשמע לי סביר בהחלט.


הנושא השלישי הוא שאוקיי זרמנו על הקטע של שני טורנירם ופרנדלי והכל אז למה היה סיטינגס ? כלומר למה לא כל אחד יכול לשבת איפושהו רוצה ? ובנוסף לי אישית הייתה קצת הרגשה שהשופטים "מחפשים אותנו " כלומר יושבים 90 איש ובונים דקים וכולם מדברים ביניהם ומתייעצים על איך לבנות את הדק שלהם ומה טוב או לא(שדרך אגב לא ממש הבנתי אם מותר או אסור ..) שבזמן הזה מעליי ומעל חברי אכא ניב שמואלי חג שופט ובוחן אותנו בשבע עיניים וכל פעם שאנחנו מוציאים מילה מהפה הוא גוער בנו כאילו מינימום החלפנו בינינו קלפים ... אבל זה באמת עניין שהוא ספציפית לגבינו מה שאיך לומר תמוה בעיניי ופגע בהרגשתי הכללית .

הנושא הרביעי הוא המחיר של הפרי רליס שהיה גבוה בעיניי אני חושב שבמחיר כזה אפשר להכניס 7 בוסטרים ולא שישה ואשמח להבין את ההגיון מאחורי גביית המחיר הזה לשישה .

חוץ מזה אני חושב שהטורניר התחיל בזמן וזרם בצורה טובה ובלי התעכבויות מיותרות .
TrUnks
Solemn master
הודעות: 10683
הצטרף: 18/1/2004 , 17:22
מיקום: הוד השרון
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי TrUnks »

uhh טוב אם כבר ליפיץ פתח את הנושא,אז כל מה שהוא אמר(ועוד גורם באמת פרטי בדראפט שאחרי זה שאין צורך לעלות) זה הסיבה שלא נהנהתי מהחוויה של הטורניר.

אה,ובקשר יותר לניהול של הטורניר(זמנים בעיקר) אז ממה שחוויתי הוא רץ חלק והכל רגיל וטוב.
אני משדר משחקים מכל הפורמטים בmagic online בלינק הבא למי שמעוניין-
http://www.twitch.tv/nivshm
dekel31
MTGil Wizard
הודעות: 732
הצטרף: 17/5/2006 , 18:34
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי dekel31 »

סט באמת גרוע ללימיטד. או שבונים דק 5 צבעים עם מיליון color screw, או שבונים דק שלושה צבעים שמשחקת יצורים 2/2 ב4 מאנה.
הטורניר רץ באמת חלק, אבל ההפסקה היתה יכולה להיות גם קצת יותר מאוחר.
*some witty quote that's out of context*
Krosan
מארגן טורנירים
הודעות: 2808
הצטרף: 26/7/2004 , 15:31
מיקום: מזכרת בתיה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Krosan »

sliver כתב:יש הבדלים בין סוגי טריגרים שונים ובין סוגים של מידע שיש לשחקנים. למרות שנראה שבסיסם המצבים שנתת דומים, ההבדלים הדקים הללו בין הטריגרים וסוג המידע מכריעים את ההתייחסות מבחינת שיפוט לכל מקרה.

חוץ מזה היה כיף :D
אתה אומר שהיה כיף בגלל הזכיה במקום השלישי
עם ההית מקום שלא זכה בפרס
ההיית אומר שהיה מבאס ומעצבן....


חוץ מזה ממש היה מעצבן כל הקטע של הפרינגס והסיטינגס!
מה הקטע עם הסיטינגס? מה זה טורניר לבל 5? אפילו 1 הוא לא... אנשים אמורים לשבת איפה שבא להם... במיילה עזרתי לכל האנשים שהיו סביבי והם עזרו לי...
ממש אבל ממש היו עיקובים בפרינגס בגלל זה וכנראה גם בגלל זה הפסדתי משחק
ההפסקה לדעתי הייתה מיותרת לחלוטין... אפילו בסט כזה שכמאת כל הדקים הם קונטרולים ולא אגרו
עדיין הפסקה + איחור בתחילת הטורניר (הטורניר היה צריך להתחיל ברבע ל9 וקיבלנו את הקלפים רק בסביבות 10 ו20)
גרמו לדעתי לסיום יחסית מאוחר מאשר למה ששיערתי
חוץ מזה צוות השופטים עשה עבודה מצויינת
היה ממש נחמד לראות שחילקו עטים ודפי רישום חיים זה היה ממש חמוד
ואני יחסית שמח מהמקום הרביעי שלי (אפילו שיחל להיות שלישי עם לא ההיתי מקבל פרדאון בסיבוב האחרון...)
מה?
RocketLauncher
Dead On Craft
הודעות: 979
הצטרף: 14/12/2007 , 17:36
מיקום: תל אביב
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי RocketLauncher »

עם ההית מקום שלא זכה בפרס
ההיית אומר שהיה מבאס ומעצבן...
אני אומר לך, בתור מי שהשיג 12 נק' ויצא מקום 13 (כשטופ 12 זכו בפרסים), שממש נהנתי בפרירליס. אני דווקא ממש אוהב את הסט הזה.
הערות:
- גם אני לא הבנתי למה צריך סיטינגס בפרירליס.
- לדעתי היה צריך לתת הפסקה אחרי סיבוב 3\4 ולא 2.
- כל הכבוד על הפוסטרים, עטים ודפי חיים שחולקו. רעיון באמת יפה ואני מקווה שהוא ימשיך.
kabanist כתב:אתה נוהג בזמנך הפנוי לקרוא את דפי זהב? אם כן, אל תספר לי את הסוף!
ben
MTGil Wizard
הודעות: 2636
הצטרף: 07/6/2003 , 12:27
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי ben »

lipitz כתב:היי
אני חייב לציין שאני נהנתי בסילד הזה הרבה פחות מאשר בסילדים קודמים שבהם שיחקתי

אני זוכר שפעם סילד היה אירוע מרגש וכיפי היו משחקים משהו כמו חמישה סיבובים ואז עושים טופ 8 דראפט של הסדרה החדשה ואחרי כל זה מקום ראשון עדיין היה מקבל פרס מכובד (משהו כמו 32 ! בוסטרים (בוקס) ) ואז היה גם אלמנט תחרותי.
תגיד ליפשיץ, האם בפעם האחרונה שהיית באירוע פרהריליס הוא התקיים במערה והסתובבו בחוץ ממותות? הפרסים שאתה מדבר עליהם לא קיימים כבר מאז קאמיגאווה בלוק עליו השלום, ולמען האמת, אני זוכר תקופה אפלה במיוחד בסביבות טיים ספיראל שה-10 בוסטרים למקום הראשון היו חלום רטוב בשעה שהתחולל כאן משטר קומוניסטי שדגל בפרסים עד למקום ב-50, בטורניר של 40 איש.

לגבי המחיר, אותו כנ"ל. יש לציין שדווקא בשנה האחרונה הוא (טפו טפו) לא עלה, סופסוף.
kabanist
Moderator
הודעות: 4442
הצטרף: 22/5/2003 , 9:47
מיקום: קרית חיים
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי kabanist »

האמת שלגבי המחיר כן יש לי טענות. כאשר הדולר ירד, אמרו שהמחיר לא יורד כי הסחורה מגיעה מאירופה והיורו לא ירד. אז היורו כן ירד בתקופה האחרונה ובצורה משמעותית. אז למה המחיר לא ירד ?
אני הדורבן שקולע בזמן !
Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax »

זה קטע כלכלי שפעם הסבירו לי. בגדול מחירים אף פעם לא יורדים. זה נשמע כאילו אני צוחק, אבל נשבע שזה עקרון כלכלי אמיתי. גם המע"מ ירד בשעתו וזה לא בא לידי ביטוי בשום הוזלה של אף מוצר צריכה, בלי קשר למג'יק.
נא לא לשלוח לי יותר מה"פ אחת בכל פעם. לפני השליחה, מומלץ לעיין בחוקי הפורום ובשיטת האימות אם עוד לא קראתם אותם.
Itay Winkler
MTGil Wizard
הודעות: 3529
הצטרף: 26/1/2003 , 12:46
מיקום: Tel aviv
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Itay Winkler »

אני מתפלא שאף אחד אחר עוד לא אמר את זה - הסיטינגס זה בשביל שלא תתחיל לצעוק בקולי קולות איפה שחקן X איפה שחקן Y.

וזינגר - מזל שהדלק לא עובד לפי העקרון הזה.
"Mori’s fourth-turn play was handshake, targeting Peleg."
Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax »

כן, האמת עכשיו זה מסקרן אותי, אני אברר שוב מה הקטע עם מחירים.
נא לא לשלוח לי יותר מה"פ אחת בכל פעם. לפני השליחה, מומלץ לעיין בחוקי הפורום ובשיטת האימות אם עוד לא קראתם אותם.
שלח תגובה