לתלמידי חטיבה/תיכון
מנהלים: kabanist, Sir Psycho Sexy
לתלמידי חטיבה/תיכון
כמה חברים שלי ואני רוצים לכתוב אפליקציה לסמארטפונים/טאבלטים שקשורה איכשהו להוראת המדעים בחטיבה/תיכון. כן, אנחנו משועממים. לא, זה לא למטרות רווח, האפליקציה תחולק חינם לכל דורש, בכל פלטפורמה שבה היא תמומש.
השאלה היא, מה אפליקציה כזו יכולה לעשות? עשינו סקר בקרב תלמידי תיכון וקיבלנו תשובות די משמימות. אידיאלית זה יהיה משהו שבאמת כיף להשתמש בו, ולא סתם דרך לארגן חומר שמשום מה מצפים מכם לשנן בע"פ כמו זהויות טריגונומטריות או משפטי חפיפה. כרגע הנטיה שלנו היא למתמטיקה כי כל התלמידים נבחנים בזה, אבל גם מקצועות ריאליים אחרים יתקבלו בברכה.
אז, איזו אפליקציה הייתם רוצים לראות על הסמארטפון שיש לכולכם כי אתם דור מפונק עם ADD? ענו בהמוניכם.
השאלה היא, מה אפליקציה כזו יכולה לעשות? עשינו סקר בקרב תלמידי תיכון וקיבלנו תשובות די משמימות. אידיאלית זה יהיה משהו שבאמת כיף להשתמש בו, ולא סתם דרך לארגן חומר שמשום מה מצפים מכם לשנן בע"פ כמו זהויות טריגונומטריות או משפטי חפיפה. כרגע הנטיה שלנו היא למתמטיקה כי כל התלמידים נבחנים בזה, אבל גם מקצועות ריאליים אחרים יתקבלו בברכה.
אז, איזו אפליקציה הייתם רוצים לראות על הסמארטפון שיש לכולכם כי אתם דור מפונק עם ADD? ענו בהמוניכם.
נא לא לשלוח לי יותר מה"פ אחת בכל פעם. לפני השליחה, מומלץ לעיין בחוקי הפורום ובשיטת האימות אם עוד לא קראתם אותם.
כן, חשבתי על הקטע של "להראות דרך", נניח אתה מזין לו פולינום או ווטאבר והוא מראה צעד צעד איך עושים השלמה לריבוע או טכניקה אחרת למציאת שורשים וכולי. השאלה היא אם זה לא צר מדי?
לפתור בעיות בגאומטריה זה לא דבר שייכנס לאפליקציה (כלומר, זה אפשרי ויש מחשבים שעושים את זה, אבל לא עם מעבד של אייפון),
לפתור משוואות או אי-שוויונים זה לא בדיוק דבר שמחשב יכול להסביר לך (מבחינתו אין מה לפתור),
לפתור בעיות מילוליות זה בלתי אפשרי
אז מה שנשאר זה מפשט ביטויים / מוציא שורשים, וזהו בערך. לגבי כל הקטע של נקודות קיצון, זה בגדול מחשבון גרפי, שזה כלי לא נורא מלהיב שקיים גם היום ואני לא רואה המון תיכוניסטים משחקים איתו.
יש עוד סוגים של בעיות שיכול להיות מעניין ומחשב יכול לפתור?
לגבי הרעיון השני, אני לא בטוח שלהרחיב על תוכנית הלימודים זה משהו שיעזור. קודם כל כי אנחנו נרצה את תמיכת משרד החינוך (צריך אישור לתכנים) ולהגיד להם "חה חה אתם מלמדים מתמטיקה חרא" לא ממש ישמח אותם, וגם כי אני לא יודע כמה זה יעזור - בשלות מתמטית זה לא דבר שאף אפליקציה תוכל להקנות לך.
[עריכה]
רגע, פותר צעד צעד זה מוות, אנשים יפסיקו להכין שיעורי בית ושר החינוך יתלה אותנו על עץ. אולי פותר שמוכן לפתור רק בעיות ספציפיות?
לפתור בעיות בגאומטריה זה לא דבר שייכנס לאפליקציה (כלומר, זה אפשרי ויש מחשבים שעושים את זה, אבל לא עם מעבד של אייפון),
לפתור משוואות או אי-שוויונים זה לא בדיוק דבר שמחשב יכול להסביר לך (מבחינתו אין מה לפתור),
לפתור בעיות מילוליות זה בלתי אפשרי
אז מה שנשאר זה מפשט ביטויים / מוציא שורשים, וזהו בערך. לגבי כל הקטע של נקודות קיצון, זה בגדול מחשבון גרפי, שזה כלי לא נורא מלהיב שקיים גם היום ואני לא רואה המון תיכוניסטים משחקים איתו.
יש עוד סוגים של בעיות שיכול להיות מעניין ומחשב יכול לפתור?
לגבי הרעיון השני, אני לא בטוח שלהרחיב על תוכנית הלימודים זה משהו שיעזור. קודם כל כי אנחנו נרצה את תמיכת משרד החינוך (צריך אישור לתכנים) ולהגיד להם "חה חה אתם מלמדים מתמטיקה חרא" לא ממש ישמח אותם, וגם כי אני לא יודע כמה זה יעזור - בשלות מתמטית זה לא דבר שאף אפליקציה תוכל להקנות לך.
[עריכה]
רגע, פותר צעד צעד זה מוות, אנשים יפסיקו להכין שיעורי בית ושר החינוך יתלה אותנו על עץ. אולי פותר שמוכן לפתור רק בעיות ספציפיות?
נא לא לשלוח לי יותר מה"פ אחת בכל פעם. לפני השליחה, מומלץ לעיין בחוקי הפורום ובשיטת האימות אם עוד לא קראתם אותם.
סתם שאלה שמציקה לי,
למה שתרצו לפתח אפליקציה שתגרום לתיכוניסטים להסתמך על מכשיר ולא על הזכרון?
כאחד שלימד ומלמד סטודנטים להנדסה באוניברסיטה (המחלקה להנדסת מכונות) אני כל פעם מופתע מחדש שיש יותר ויותר סטודנטים שלא זוכרים איך פותרים אינטגרלים פשוטים או מבצעים גזירה לפונקציות פשוטות מבלי לחפש בגוגל או להעזר בספר של שאום.
אז להתחיל עם השיטה הזאת כבר בחטיבה או בתיכון עבור משוואות ריבועיות או חקירת פונרציה נראה לי מאד לא מועיל שלא להגיד מזיק בטווח הרחוק.
למה שתרצו לפתח אפליקציה שתגרום לתיכוניסטים להסתמך על מכשיר ולא על הזכרון?
כאחד שלימד ומלמד סטודנטים להנדסה באוניברסיטה (המחלקה להנדסת מכונות) אני כל פעם מופתע מחדש שיש יותר ויותר סטודנטים שלא זוכרים איך פותרים אינטגרלים פשוטים או מבצעים גזירה לפונקציות פשוטות מבלי לחפש בגוגל או להעזר בספר של שאום.
אז להתחיל עם השיטה הזאת כבר בחטיבה או בתיכון עבור משוואות ריבועיות או חקירת פונרציה נראה לי מאד לא מועיל שלא להגיד מזיק בטווח הרחוק.
לא אמרתי שזו המטרה - המטרה היא למשוך תלמידים ללמוד מקצועות ריאליים. האמצעי הוא, לדעתי, להראות שהדברים האלה הם גם מעניינים וגם שימושיים.
נא לא לשלוח לי יותר מה"פ אחת בכל פעם. לפני השליחה, מומלץ לעיין בחוקי הפורום ובשיטת האימות אם עוד לא קראתם אותם.
-
- מנהל טכני
- הודעות: 10415
- הצטרף: 27/5/2003 , 10:58
- מיקום: רמת גן
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
- יצירת קשר:
לדעתי צריך ללכת בכיוון ההפוך: לא להסביר איך פותרים דברים, אלא למה ניתן לפתור אותם כמו שפותרים. אני יודע שאינטגרל זה משהו שלא ממש נשמע לי הגיוני לפני שהמרצה בחדו"א הסביר את הרעיון העקרוני מאחוריו.
אפשר לעשות את זה בצורה פחות יבשה ויותר איורית (שמורים לא עושים בכיתה).
מבחינת משרד החינוך, אתם לא אומרים להם שהם מלמדים חרא (למרות שזה נכון), אלא שאתם "מוסיפים רובד נוסף שלמורים בביה"ס אין את הזמן או הכלים לספק לתלמידים".
היום מלמדים את התלמידים את התוצאה הסופית של פיתוחים מדעיים, ובלי העיקרון שעומד מאחוריהם, קשה מאוד להבין מה הולך.
merinor, אני לא מסכים איתך. בעולם היום ממש לא חשוב לזכור איך עושים דברים כשיש לך כ"כ הרבה כלים שעושים את זה בשבילך. עדיף להשקיע את הזמן שמתפנה משינון בהרחבת הידע וללמד איך מתמודדים עם דברים מסובכים יותר.
אפשר לעשות את זה בצורה פחות יבשה ויותר איורית (שמורים לא עושים בכיתה).
מבחינת משרד החינוך, אתם לא אומרים להם שהם מלמדים חרא (למרות שזה נכון), אלא שאתם "מוסיפים רובד נוסף שלמורים בביה"ס אין את הזמן או הכלים לספק לתלמידים".
היום מלמדים את התלמידים את התוצאה הסופית של פיתוחים מדעיים, ובלי העיקרון שעומד מאחוריהם, קשה מאוד להבין מה הולך.
merinor, אני לא מסכים איתך. בעולם היום ממש לא חשוב לזכור איך עושים דברים כשיש לך כ"כ הרבה כלים שעושים את זה בשבילך. עדיף להשקיע את הזמן שמתפנה משינון בהרחבת הידע וללמד איך מתמודדים עם דברים מסובכים יותר.
Y הבעיה היא שבשימוש בפותרנים האוטומטיים אתה אפילו לא תדע כאשר נעשת טעות.
היו מספר פעמים שסטודנט ניסה להקליד משוואה ארוכה במחשבון המדעי שלו טעה בהקלדה של האיטגרל ואפילו לא ידע שהתוצאה שלו שגויה.
דרך אגב בערעור היו כאילו שחשבו שיש להעלות להם ציון במבחן כי הרי הם לא טעו זה היה בסך הכל ה TI.
מטרת לימודי המתמטיקה והמדעים בתיכון היא להכין את התלמיד ולתת לו את הכלים הבסיסיים להתמודד עם בעיות הרבה יותר מסובכות בלימודים גבוהים (במידה וימשיך בכיוון זה) ואם הסטודנט אחר כך מנסה לפתור בעיה מסובכת המצריכה שימוש בידע מתמטי רב נותן את כל מבטחו בכלי אינסטנט אשר הוא כלל איננו מבין, הסיכוי שהוא יצליח להתמודד עם לימודים גבוהים קטן עד כבלתי קיים.
בקיצור... שינון היא דרך למידה מצויינת בשלבים המוקדמים של קבלת הכלים הבסיסיים וכמו שאמרו חכמנו "יגעת מצאת תאמין, לא יגעת ומצאת אל תאמין".
היו מספר פעמים שסטודנט ניסה להקליד משוואה ארוכה במחשבון המדעי שלו טעה בהקלדה של האיטגרל ואפילו לא ידע שהתוצאה שלו שגויה.
דרך אגב בערעור היו כאילו שחשבו שיש להעלות להם ציון במבחן כי הרי הם לא טעו זה היה בסך הכל ה TI.
מטרת לימודי המתמטיקה והמדעים בתיכון היא להכין את התלמיד ולתת לו את הכלים הבסיסיים להתמודד עם בעיות הרבה יותר מסובכות בלימודים גבוהים (במידה וימשיך בכיוון זה) ואם הסטודנט אחר כך מנסה לפתור בעיה מסובכת המצריכה שימוש בידע מתמטי רב נותן את כל מבטחו בכלי אינסטנט אשר הוא כלל איננו מבין, הסיכוי שהוא יצליח להתמודד עם לימודים גבוהים קטן עד כבלתי קיים.
בקיצור... שינון היא דרך למידה מצויינת בשלבים המוקדמים של קבלת הכלים הבסיסיים וכמו שאמרו חכמנו "יגעת מצאת תאמין, לא יגעת ומצאת אל תאמין".
תודה. יש דרך לראות את זה באינטרנט?
נא לא לשלוח לי יותר מה"פ אחת בכל פעם. לפני השליחה, מומלץ לעיין בחוקי הפורום ובשיטת האימות אם עוד לא קראתם אותם.
-
- Moderator
- הודעות: 4093
- הצטרף: 08/9/2002 , 2:00
- מיקום: קריית מוצקין
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
טוב, זה היה מאד רלוונטי, תודה.
נא לא לשלוח לי יותר מה"פ אחת בכל פעם. לפני השליחה, מומלץ לעיין בחוקי הפורום ובשיטת האימות אם עוד לא קראתם אותם.