מתי אפשר להשתמש ביכולת בקרב או instant
מתי אפשר להשתמש ביכולת בקרב או instant
מתי אפשר להשתמש ביכולת או instant בקרב?
נגיד יש לי [card]Ancient Silverback[/card] באיזה שלבים במהלך ההקרב אני יכול להפעיל את הregenerate?
נגיד יש לי [card]Ancient Silverback[/card] באיזה שלבים במהלך ההקרב אני יכול להפעיל את הregenerate?
-
- מנהל טכני
- הודעות: 10415
- הצטרף: 27/5/2003 , 10:58
- מיקום: רמת גן
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
- יצירת קשר:
Re: מתי אפשר להשתמש ביכולת בקרב או instant
ניתן להטיל קסמים מסוג Instant, להפעיל Activated Abilities או להטיל קסמים עם Flash בכל זמן שבו יש לך קדימות (אלא אם קסם עם Split Second הוטל ועדיין לא נפתר או שיש מגבלה מסויימת על הטלת קסם/הפעלת יכולת).
קדימות ניתנת בשלבים הבאים:
קדימות ניתנת בשלבים הבאים:
- Upkeep
- Draw (אחרי שליפת הקלף)
- Main Phase ראשון
- Beginning of Combat
- Declare Attackers (אחרי הכרזת היצורים התוקפים)
- Declare Blockers (אחרי שמכריזים על היצורים החוסמים)
- Combat Damage (אחרי ש-Combat Damage מחולק)
- End of Combat
- Main Phase שני
- End of Turn
- Cleanup (אך ורק אם צריך לטפל ב-Triggered Abilities או שבוצעו State-Based Actions ואז יש Cleanup-ים נוספים עד שיש אחד שבו אף שחקן לא מקבל קדימות)
Re: מתי אפשר להשתמש ביכולת בקרב או instant
לגבי הסדר קדימויות
למה זה משנה של מי התור הרי מי ששם קסם השני מגיב לו וההפך
לא הבנתי כ״כ
יש מקרים בהם זה ישנה של מי התור?
למה זה משנה של מי התור הרי מי ששם קסם השני מגיב לו וההפך
לא הבנתי כ״כ
יש מקרים בהם זה ישנה של מי התור?
-
- I Am Tutor
- הודעות: 1943
- הצטרף: 21/2/2006 , 21:28
- מיקום: מעונות
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
Re: מתי אפשר להשתמש ביכולת בקרב או instant
נגיד שלפת, ואף אחד לא רוצה לעשות כלום, עברנו ל-•Main Phase ראשון.
עכשיו אוטומטית יש לך קדימות. ז"א, היריב שלך לא יכול איך שעבנו למיין-פייז להתפרץ ולעשות פעולה, כי הקדימות שלך. אם העברת קדימות הוא יכול לשחק אינסטנט/יצור עם פלאש וכד'. אם הוא עושה משהוא, אתה יכול להגיב לזה באינסטנט משלך. אחרי שכל זה יתפר, הקדימות תעבור אליך חזרה וכו'.
עכשיו אוטומטית יש לך קדימות. ז"א, היריב שלך לא יכול איך שעבנו למיין-פייז להתפרץ ולעשות פעולה, כי הקדימות שלך. אם העברת קדימות הוא יכול לשחק אינסטנט/יצור עם פלאש וכד'. אם הוא עושה משהוא, אתה יכול להגיב לזה באינסטנט משלך. אחרי שכל זה יתפר, הקדימות תעבור אליך חזרה וכו'.
How is my whisky cup doing?
Re: מתי אפשר להשתמש ביכולת בקרב או instant
מה זה משנה מי שם לפני מי את ה instant ?
הרי בתוצאה הכוללת שנינו שמנו instant
הרי בתוצאה הכוללת שנינו שמנו instant
-
- I Am Tutor
- הודעות: 1943
- הצטרף: 21/2/2006 , 21:28
- מיקום: מעונות
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
Re: מתי אפשר להשתמש ביכולת בקרב או instant
זה משנה מאד. אם שיחקת אינסטנט ואני הגבתי באחד משלי, אז שלי נפתר קודם. והסדר שבו הדברים נפתרים מאד משנה לא מעט פעמים.
זה לא שאתה מטיל אינסטינט (נגיד lightning bolt) ואז נגרם 3 נזק, ואני אטיל אינסטנט משלי והוא יקרה אח"כ.
דוגמא:
נגיד יש לי יצור והטלת עליו lightning bolt.
בתגובה שיחקתי איזה אינסטנט שנותן הגנה מאדום ליצור. מה שיקרה זה שהיצור יקבל הגנה מאדום ורק אז יגיע תורו של ה-lightning bolt להפתר. אבל אז המשחק רואה שהיצור כבר לא מטרה חוקית, כי יש לו הגנה מאדום, וה-lightning bolt מתמסמס (עושה fizzle).
בשלב הזה הסטאק התנקה, הכל נפתר ומעבירים קדימות למי שהתור שלו.
זה לא שאתה מטיל אינסטינט (נגיד lightning bolt) ואז נגרם 3 נזק, ואני אטיל אינסטנט משלי והוא יקרה אח"כ.
דוגמא:
נגיד יש לי יצור והטלת עליו lightning bolt.
בתגובה שיחקתי איזה אינסטנט שנותן הגנה מאדום ליצור. מה שיקרה זה שהיצור יקבל הגנה מאדום ורק אז יגיע תורו של ה-lightning bolt להפתר. אבל אז המשחק רואה שהיצור כבר לא מטרה חוקית, כי יש לו הגנה מאדום, וה-lightning bolt מתמסמס (עושה fizzle).
בשלב הזה הסטאק התנקה, הכל נפתר ומעבירים קדימות למי שהתור שלו.
How is my whisky cup doing?
-
- Sliver Overlod
- הודעות: 5941
- הצטרף: 30/5/2004 , 0:11
- מיקום: רחובות
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
- יצירת קשר:
Re: מתי אפשר להשתמש ביכולת בקרב או instant
fizzle זה סלנג לקסם (או יכולת) שמתבטל כי ברגע הפתירה כבר אין לו מטרות חוקיות
Slivers don't learn. They just know
שופט לבל 8 ומארגן הבין גלאקטי של ויזארדס.
שופט לבל 8 ומארגן הבין גלאקטי של ויזארדס.
-
- מנהל טכני
- הודעות: 10415
- הצטרף: 27/5/2003 , 10:58
- מיקום: רמת גן
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
- יצירת קשר:
Re: מתי אפשר להשתמש ביכולת בקרב או instant
כן, אבל בגלל שאין לו מטרות חוקיות, האפקט שלו לא קורה.Shaish כתב:כלומר הולך לgraveyard
-
- MTGil Apprentice
- הודעות: 116
- הצטרף: 10/9/2012 , 21:10
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
Re: מתי אפשר להשתמש ביכולת בקרב או instant
תראה הדוגמא הכי בולטת לחשיבות של קדימות (להבדיל מסדר הטלה של אינסטנטים, כי סדר זה חשוב אבל כשהשני הוא זה עם היתרון זה נראה מוזר מה פתאום יש קדימות דווקא לשחקן הנוכחי, אולי זה שם אותו בנחיתות בכלל?) היא דברים שהם דווקא לא אינסטנט.
בוא ניקח planeswalkers כדוגמא, זה טעות מאוד רווחת (לצערי) שאנשים חושבים שהם יכולים להגיב לדברים עם הפעלה של היכולת של הפליינסווקר שלהם.
נניח שחקן א' משחק Jace כלשהו, שחקן ב' אומר "בתגובה hero's downfall נגד Jace" ושחקן א' אומר "טוב אז בתגובה מפעיל יכולת של jace" והיכולת עוברת וגייס מת.
עכשיו זה לכאורה תוצאה נכונה במשחק אבל הסיבות פשוט לא נכונות.
המציאות נראית ככה:
תורו של שחקן א' אז הוא מטיל את הקסם שלו במקרה הזה jace.
שחקן ב' יכול להגיב אבל לזרוק עכשיו hero's downfall לא נותן לו לטרגט את גייס, גייס נמצא על הסטאק, נניח שאין לו קאונטרים.
אזי שחקן ב' אומר "אין אפקטים"
הקדימות חוזרת לשחקן א', הוא יכול לשחק עכשיו sorcery או להפעיל את היכולת של הפליינסווקר שלו שיכולה להיות מופעלת רק במהירות של sorcery או לחלופין נגיד יכולת של יצור שיכולה להיות מופעלת רק בסורסרי ספיד כמו outlast.
לזה אפשר להגיב בhero's downfall אבל היכולת כבר על הסטאק לכן יקרה מה שאמור לקרות מביצוע הפעולה בכל מקרה.
(אאוטלסט ינסה לשים קאונטר, אופס אין יצור כבר, אבל בריינסטורם מגייס עדיין יעשה בריינסטורם)
אגב במקרה של בריינסטורם כזה, בכלל שהdownfall קורה קודם, היה ושלפת קאונטר מהבריינסטורם זה מאוחר מדי להשתמש בו כדי להגיב לdownfall, לכן חשוב להבין שהdownfall קורה קודם במקרה הזה, בעוד שאם היכולת של הפליינסווקרים היו אינסטנט ספיד ואכן היכולת הייתה בתגובה לדאונפול, המצב היה הפוך.
עכשיו עוד מצב, שוב קשור לפליינסווקרים ושוב מציג יתרון הפעם מובהק לפריוריטי של שחקן א'.
הפעם שחקן א' משחק planeswalker עם loyality של 3.
לשחקן ב' יש ביד lightning bolt שיכול לעשות לו 3 נזק.
שחקן א' מטיל את הפליינסווקר
שחקן ב' אומר אין אפקטים
עכשיו קורה משהו מעניין, לפליינסווקר הזה יש יכולת +1 נגיד.
אם שחקן א' בוחר בה, מיידית הלויאלטי עולה ל4 (כי הפלוסים והמינוסים אצל הפליינסווקרים הם תשלום(!) ולא משהו שנכנס לסטאק, בזהה למה שקורה כשאתה מטיל קסם וצריך לשלם עם מאנה מהלנדים שלך)
יש פה חשיבות עצומה לקדימות אם ככה כי אולי שחקן ב' מרגיש צורך לצרוח "לא, למה שאתה תשחק לפני? אני אטיל לייטנינג בולט לפניך!"
נתעלם מזה לרגע, נניח אם כן שהשחקנים כבר הבינו מה המהירות של מה, שחקן א' שלנו כמובן לא יודע מה יש ביד של שחקן ב', הוא מרגיש צורך בלתי נשלט להטיל קסם לפני שהוא עושה +1 לפליינסווקר שלו.
הpriority עובר לשחקן ב'! מה שאומר שבתגובה לקסם ההוא, הוא יכול לירות את הבולט שלו ולהרוג את הplaneswalker.
אותו דבר אם הוא אומר שאין לו מה לעשות יותר בmain phase והוא רוצה לעבור לקרב כדי להשתמש ביכולת של הפליינסווקר שלו אחרי הקרב, באותה שניה שחקן ב' יכול להגיד "אני מטיל lightning bolt".
אינטרקציות כאלה זה הסיבה שמאוד מאוד משנה הקדימות של מי כרגע ובמקרים כאלה יש אפילו כמו שראינו יתרון לשחקן שתורו (ולאודווקא לשחקן שחיכה שהשחקן השני יחליט לפעול קודם, כפי שקורה עם 2 instants שעולים לסטאק אחד אחרי השני)
בוא נעשה משהו ארוך יותר שלחלוטין גורם ליריב לבכות על כמה הקדימות שלך מציקה לו מהסט העדכני ביותר.
לשחקן ב' יש breaker of armies, יצור ענק 10/8, ממש מציק.
בתור הקודם שלו הוא חיסל לי את כל המגרש, זה הדבר היחיד שיש אצלו ואצלי ביד תקוע מה עם לא bone splinters שדורש ממני להקריב יצור כדי להרוג יצור, כמובן שמתוך יאוש ובגלל שאני עכשיו ב5 חיים וליריב שלי יש עוד קלף ביד כבר הספקנו לקשקש על כמה שאין לי מזל וכמה שאני מסכן וכמה שהמשחק הזה הוא סתם מזל.
עם 5 לנדים על השדה אין לי הרבה למה לקוות, מה גם שהיריב שלי כבר החליט שהוא ניצח והראה לי שהקלף האחרון שלו ביד הוא לא פחות מאשר... Stoke the Flames! (למרות שזה לא בסט הזה אבל מילא, אינסטנט שעושה 4 נזק ליריב או ליצור) הוא עם מספיק מאנה להטיל את זה ואני חושב לעצמי שהמשחק הוכרע ואני כמו באיזה קסם שולף את Gideon, Ally of Zendikar!
אני מראה לו את זה וחוגג את הניצחון שלי, הנה מה שיקרה עכשיו:
אני מטיל את גדעון, היריב יכול להטיל עלי Stoke the Flames, זה לא יעזור לו כי אני ארד ל1, אז אין אפקטים, הקדימות חוזרת אלי.
אני מפעיל את ה+0 של גדעון כדי לזמן יצור 2/2 לשדה, קדימות עוברת ליריב, הוא יכול להרוג את גדעון כי יש לו 4 לויאלטי עכשיו אבל ה2/2 יגיע לשדה בכל מקרה אז הוא בוחר לוותר.
עכשיו היכולת של גדעון נפתרת ויש לי 2/2 על השדה, היריב שלי מת לזרוק עליו Stoke the Flames אבל... אני כמובן מטיל bone splinters, ההקרבה של היצור היא עלות של הקלף לכן לא ניתן להגיב עליה בהסרה של היצור, ה2/2 שלי והאלדרזי מתים.
למעשה עשיתי רצף די ארוך של פעולות אבל בשום שלב ביניהן היריב שלי לא יכל להשתמש בStoke the Flames כי או שהיה מוקדם מדי או שהיה מאוחר מדי והכל תודות לזה שהקדימות תמיד הייתה אצלי.
כל מקרה - הנה לך דוגמא פיקטיבית לחלוטין שיכולה לקרות במציאות שמראה כמה קדימות היא קריטית אפילו ברצף של כמה פעולות.
בוא ניקח planeswalkers כדוגמא, זה טעות מאוד רווחת (לצערי) שאנשים חושבים שהם יכולים להגיב לדברים עם הפעלה של היכולת של הפליינסווקר שלהם.
נניח שחקן א' משחק Jace כלשהו, שחקן ב' אומר "בתגובה hero's downfall נגד Jace" ושחקן א' אומר "טוב אז בתגובה מפעיל יכולת של jace" והיכולת עוברת וגייס מת.
עכשיו זה לכאורה תוצאה נכונה במשחק אבל הסיבות פשוט לא נכונות.
המציאות נראית ככה:
תורו של שחקן א' אז הוא מטיל את הקסם שלו במקרה הזה jace.
שחקן ב' יכול להגיב אבל לזרוק עכשיו hero's downfall לא נותן לו לטרגט את גייס, גייס נמצא על הסטאק, נניח שאין לו קאונטרים.
אזי שחקן ב' אומר "אין אפקטים"
הקדימות חוזרת לשחקן א', הוא יכול לשחק עכשיו sorcery או להפעיל את היכולת של הפליינסווקר שלו שיכולה להיות מופעלת רק במהירות של sorcery או לחלופין נגיד יכולת של יצור שיכולה להיות מופעלת רק בסורסרי ספיד כמו outlast.
לזה אפשר להגיב בhero's downfall אבל היכולת כבר על הסטאק לכן יקרה מה שאמור לקרות מביצוע הפעולה בכל מקרה.
(אאוטלסט ינסה לשים קאונטר, אופס אין יצור כבר, אבל בריינסטורם מגייס עדיין יעשה בריינסטורם)
אגב במקרה של בריינסטורם כזה, בכלל שהdownfall קורה קודם, היה ושלפת קאונטר מהבריינסטורם זה מאוחר מדי להשתמש בו כדי להגיב לdownfall, לכן חשוב להבין שהdownfall קורה קודם במקרה הזה, בעוד שאם היכולת של הפליינסווקרים היו אינסטנט ספיד ואכן היכולת הייתה בתגובה לדאונפול, המצב היה הפוך.
עכשיו עוד מצב, שוב קשור לפליינסווקרים ושוב מציג יתרון הפעם מובהק לפריוריטי של שחקן א'.
הפעם שחקן א' משחק planeswalker עם loyality של 3.
לשחקן ב' יש ביד lightning bolt שיכול לעשות לו 3 נזק.
שחקן א' מטיל את הפליינסווקר
שחקן ב' אומר אין אפקטים
עכשיו קורה משהו מעניין, לפליינסווקר הזה יש יכולת +1 נגיד.
אם שחקן א' בוחר בה, מיידית הלויאלטי עולה ל4 (כי הפלוסים והמינוסים אצל הפליינסווקרים הם תשלום(!) ולא משהו שנכנס לסטאק, בזהה למה שקורה כשאתה מטיל קסם וצריך לשלם עם מאנה מהלנדים שלך)
יש פה חשיבות עצומה לקדימות אם ככה כי אולי שחקן ב' מרגיש צורך לצרוח "לא, למה שאתה תשחק לפני? אני אטיל לייטנינג בולט לפניך!"
נתעלם מזה לרגע, נניח אם כן שהשחקנים כבר הבינו מה המהירות של מה, שחקן א' שלנו כמובן לא יודע מה יש ביד של שחקן ב', הוא מרגיש צורך בלתי נשלט להטיל קסם לפני שהוא עושה +1 לפליינסווקר שלו.
הpriority עובר לשחקן ב'! מה שאומר שבתגובה לקסם ההוא, הוא יכול לירות את הבולט שלו ולהרוג את הplaneswalker.
אותו דבר אם הוא אומר שאין לו מה לעשות יותר בmain phase והוא רוצה לעבור לקרב כדי להשתמש ביכולת של הפליינסווקר שלו אחרי הקרב, באותה שניה שחקן ב' יכול להגיד "אני מטיל lightning bolt".
אינטרקציות כאלה זה הסיבה שמאוד מאוד משנה הקדימות של מי כרגע ובמקרים כאלה יש אפילו כמו שראינו יתרון לשחקן שתורו (ולאודווקא לשחקן שחיכה שהשחקן השני יחליט לפעול קודם, כפי שקורה עם 2 instants שעולים לסטאק אחד אחרי השני)
בוא נעשה משהו ארוך יותר שלחלוטין גורם ליריב לבכות על כמה הקדימות שלך מציקה לו מהסט העדכני ביותר.
לשחקן ב' יש breaker of armies, יצור ענק 10/8, ממש מציק.
בתור הקודם שלו הוא חיסל לי את כל המגרש, זה הדבר היחיד שיש אצלו ואצלי ביד תקוע מה עם לא bone splinters שדורש ממני להקריב יצור כדי להרוג יצור, כמובן שמתוך יאוש ובגלל שאני עכשיו ב5 חיים וליריב שלי יש עוד קלף ביד כבר הספקנו לקשקש על כמה שאין לי מזל וכמה שאני מסכן וכמה שהמשחק הזה הוא סתם מזל.
עם 5 לנדים על השדה אין לי הרבה למה לקוות, מה גם שהיריב שלי כבר החליט שהוא ניצח והראה לי שהקלף האחרון שלו ביד הוא לא פחות מאשר... Stoke the Flames! (למרות שזה לא בסט הזה אבל מילא, אינסטנט שעושה 4 נזק ליריב או ליצור) הוא עם מספיק מאנה להטיל את זה ואני חושב לעצמי שהמשחק הוכרע ואני כמו באיזה קסם שולף את Gideon, Ally of Zendikar!
אני מראה לו את זה וחוגג את הניצחון שלי, הנה מה שיקרה עכשיו:
אני מטיל את גדעון, היריב יכול להטיל עלי Stoke the Flames, זה לא יעזור לו כי אני ארד ל1, אז אין אפקטים, הקדימות חוזרת אלי.
אני מפעיל את ה+0 של גדעון כדי לזמן יצור 2/2 לשדה, קדימות עוברת ליריב, הוא יכול להרוג את גדעון כי יש לו 4 לויאלטי עכשיו אבל ה2/2 יגיע לשדה בכל מקרה אז הוא בוחר לוותר.
עכשיו היכולת של גדעון נפתרת ויש לי 2/2 על השדה, היריב שלי מת לזרוק עליו Stoke the Flames אבל... אני כמובן מטיל bone splinters, ההקרבה של היצור היא עלות של הקלף לכן לא ניתן להגיב עליה בהסרה של היצור, ה2/2 שלי והאלדרזי מתים.
למעשה עשיתי רצף די ארוך של פעולות אבל בשום שלב ביניהן היריב שלי לא יכל להשתמש בStoke the Flames כי או שהיה מוקדם מדי או שהיה מאוחר מדי והכל תודות לזה שהקדימות תמיד הייתה אצלי.
כל מקרה - הנה לך דוגמא פיקטיבית לחלוטין שיכולה לקרות במציאות שמראה כמה קדימות היא קריטית אפילו ברצף של כמה פעולות.
-
- מנהל טכני
- הודעות: 10415
- הצטרף: 27/5/2003 , 10:58
- מיקום: רמת גן
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
- יצירת קשר:
Re: מתי אפשר להשתמש ביכולת בקרב או instant
לא ממש הצלחתי לעקוב אחרי הדוגמאות וממה שכן הצלחתי, נראה שיש פה ערבוביה של הסבר על קדימות ביחד עם חוקיות בתזמון הטלה של קסמים מסוגים שונים (כמו בדוגמה הראשונה עם ה-Planeswalker) ושיקולים אסטרטגיים (שמוסיפים סיבוכיות מיותרת לתשובות חוקים).
הנה ההסבר הכי פשוט, ומקיף, שאני יכול לחשוב עליו (כולל הסבר קצר על המחסנית, כי חייבים אותה):
המחסנית היא אזור משחק שבו נמצאים כל הקסמים שהוטלו וכל היכולות שהופעלו (או שה-Trigger שלהן קרה, אם אלה Triggered Abilities). כל דבר חדש שנכנס למחסנית, מושם בראש המחסנית (מעל כל שאר הדברים). סדר הפתירה הוא הפוך מסדר ההכנסה (מכניסים מלמטה למעלה), כך שתמיד פותרים מלמעלה למטה. זה אומר, בעצם, שככל שמשהו במחסנית "חדש" יותר, הוא ייפתר מוקדם יותר ואם הוא "ישן" יותר, הוא ייפתר מאוחר יותר. כששחקן אומר "בתגובה", מה שהוא אומר, למעשה, זה "אני שם משהו במחסנית מעל מה שאתה שמת ולכן הוא ישפיע על המשחק קודם".
קדימות מאפשרת לשחקנים לשים דברים על המחסנית. קדימות גם קובעת מתי דברים ייפתרו.
כמו שהזכרתי קודם, בכל פעם שמתחיל חלק בתור שבו ניתנת קדימות, השחקן הפעיל (זה שתורו) מקבל קדימות ראשון. מאחר ויש לו קדימות, הוא רשאי לשים דברים על המחסנית (להטיל קסמים ולהפעיל יכולות). אחרי שהשחקן הפעיל שם משהו בראש המחסנית, הוא מקבל שוב קדימות והוא רשאי לשים משהו נוסף. התהליך הזה ממשיך עד שהשחקן הפעיל מחליט שהוא לא רוצה לבצע שום פעולה נוספת ואז הוא מעביר את הקדימות ליריב (אם זה משחק מרובה משתתפים, ליריב הבא בסדר התורות שיעביר ליריב שאחריו וכן הלאה).
עכשיו היריב רשאי להוסיף דברים למחסנית באותו אופן (שם משהו ומקבל שוב קדימות עד שהוא לא מעוניין לבצע שום דבר נוסף). כשהוא מסיים, הוא מעביר קדימות לשחקן הבא (במשחק רגיל הוא מחזיר קדימות לשחקן הפעיל).
התהליך שתיארתי ממשיך עד שכל השחקנים מעבירים קדימות ברצף בלי להוסיף שום דבר למחסנית. כשזה קורה, האובייקט בראש המחסנית נפתר והאפקט שלו קורה. עכשיו השחקן הפעיל מקבל קדימות והתהליך חוזר על עצמו כך ששחקנים יכולים להוסיף דברים לראש המחסנית או לא לעשות כלום ולאפשר לדברים להיפתר.
אם כל השחקנים מעבירים קדימות בלי להוסיף כלום למחסנית והמחסנית ריקה (כך שאין משהו שיכול להיפתר), השלב הנוכחי בתור נגמר ועוברים לשלב הבא.
אם נחזור לשאלה המקורית, אז תזמון של Instant הוא "בכל פעם שיש לשחקן קדימות, הוא רשאי לבצע משהו בתזמון של Instant" והתזמון של Sorcery הוא "באחד משלבי ה-Main, כאשר המחסנית ריקה ולשחקן הפעיל יש קדימות, הוא רשאי לבצע משהו בתזמון של Sorcery".
שחקן לא רשאי לא להביר קדימות ללא סיבה כדי למנוע מראש המחסנית להיפתר או מהמשחק להתקדם.
החשיבות של קדימות היא כדי למנוע מצבים שבהם שני השחקנים מנסים לעשות משהו בו-זמנית. אם לא היה מנגנון כזה ושני השחקנים היו אומרים שהם מבצעים פעולות באותו זמן, לא ניתן היה להחליט בצורה חד-משמעית באיזה סדר לבצע את אותן פעולות.
הסיבה שהשחקן הפעיל תמיד מקבל קדימות ראשון היא שזהו תורו ולכן יש לו עדיפות לבצע פעולות קודם. השחקן הפעיל יכול להחליט שלא לעשות כלום ולתת ליריב להחליט אם הוא רוצה לעשות משהו (אבל אם היריב לא יעשה כלום, התור יתקדם, אז המהלך הוא מהלך שיש בו סיכון).
ברוב המשחקים השחקנים לא ממש אומרים שהם מעבירים קדימות ויש מספר קיצורי דרך שעובדים כמעט תמיד:
הנה ההסבר הכי פשוט, ומקיף, שאני יכול לחשוב עליו (כולל הסבר קצר על המחסנית, כי חייבים אותה):
המחסנית היא אזור משחק שבו נמצאים כל הקסמים שהוטלו וכל היכולות שהופעלו (או שה-Trigger שלהן קרה, אם אלה Triggered Abilities). כל דבר חדש שנכנס למחסנית, מושם בראש המחסנית (מעל כל שאר הדברים). סדר הפתירה הוא הפוך מסדר ההכנסה (מכניסים מלמטה למעלה), כך שתמיד פותרים מלמעלה למטה. זה אומר, בעצם, שככל שמשהו במחסנית "חדש" יותר, הוא ייפתר מוקדם יותר ואם הוא "ישן" יותר, הוא ייפתר מאוחר יותר. כששחקן אומר "בתגובה", מה שהוא אומר, למעשה, זה "אני שם משהו במחסנית מעל מה שאתה שמת ולכן הוא ישפיע על המשחק קודם".
קדימות מאפשרת לשחקנים לשים דברים על המחסנית. קדימות גם קובעת מתי דברים ייפתרו.
כמו שהזכרתי קודם, בכל פעם שמתחיל חלק בתור שבו ניתנת קדימות, השחקן הפעיל (זה שתורו) מקבל קדימות ראשון. מאחר ויש לו קדימות, הוא רשאי לשים דברים על המחסנית (להטיל קסמים ולהפעיל יכולות). אחרי שהשחקן הפעיל שם משהו בראש המחסנית, הוא מקבל שוב קדימות והוא רשאי לשים משהו נוסף. התהליך הזה ממשיך עד שהשחקן הפעיל מחליט שהוא לא רוצה לבצע שום פעולה נוספת ואז הוא מעביר את הקדימות ליריב (אם זה משחק מרובה משתתפים, ליריב הבא בסדר התורות שיעביר ליריב שאחריו וכן הלאה).
עכשיו היריב רשאי להוסיף דברים למחסנית באותו אופן (שם משהו ומקבל שוב קדימות עד שהוא לא מעוניין לבצע שום דבר נוסף). כשהוא מסיים, הוא מעביר קדימות לשחקן הבא (במשחק רגיל הוא מחזיר קדימות לשחקן הפעיל).
התהליך שתיארתי ממשיך עד שכל השחקנים מעבירים קדימות ברצף בלי להוסיף שום דבר למחסנית. כשזה קורה, האובייקט בראש המחסנית נפתר והאפקט שלו קורה. עכשיו השחקן הפעיל מקבל קדימות והתהליך חוזר על עצמו כך ששחקנים יכולים להוסיף דברים לראש המחסנית או לא לעשות כלום ולאפשר לדברים להיפתר.
אם כל השחקנים מעבירים קדימות בלי להוסיף כלום למחסנית והמחסנית ריקה (כך שאין משהו שיכול להיפתר), השלב הנוכחי בתור נגמר ועוברים לשלב הבא.
אם נחזור לשאלה המקורית, אז תזמון של Instant הוא "בכל פעם שיש לשחקן קדימות, הוא רשאי לבצע משהו בתזמון של Instant" והתזמון של Sorcery הוא "באחד משלבי ה-Main, כאשר המחסנית ריקה ולשחקן הפעיל יש קדימות, הוא רשאי לבצע משהו בתזמון של Sorcery".
שחקן לא רשאי לא להביר קדימות ללא סיבה כדי למנוע מראש המחסנית להיפתר או מהמשחק להתקדם.
החשיבות של קדימות היא כדי למנוע מצבים שבהם שני השחקנים מנסים לעשות משהו בו-זמנית. אם לא היה מנגנון כזה ושני השחקנים היו אומרים שהם מבצעים פעולות באותו זמן, לא ניתן היה להחליט בצורה חד-משמעית באיזה סדר לבצע את אותן פעולות.
הסיבה שהשחקן הפעיל תמיד מקבל קדימות ראשון היא שזהו תורו ולכן יש לו עדיפות לבצע פעולות קודם. השחקן הפעיל יכול להחליט שלא לעשות כלום ולתת ליריב להחליט אם הוא רוצה לעשות משהו (אבל אם היריב לא יעשה כלום, התור יתקדם, אז המהלך הוא מהלך שיש בו סיכון).
ברוב המשחקים השחקנים לא ממש אומרים שהם מעבירים קדימות ויש מספר קיצורי דרך שעובדים כמעט תמיד:
- חוץ ממקרים חריגים, שחקנים מעבירים קדימות מיד לאחר שהם מסיימים להטיל קסם או להפעיל יכולת. אם שחקן מעוניין לעשות מספר פעולות בלי לתת ליריב קדימות, הוא לרוב יאמר זאת במפורש (וכמעט תמיד זה מהלך פחות טוב מאשר להעביר קדימות אחרי כל פעולה)
- אלא אם שחקן אומר במפורש שהוא עושה משהו בתגובה למשהו או כשמשהו אחר עדיין על המחסנית, מניחים שכל מה שיש במחסנית נפתר והפעולה מבוצעת על מחסנית ריקה
- לפעמים היריב מבצע פעולה לפני שהשחקן הפעיל מחליט אם הוא עושה משהו או לא (להרוס יצור לפני הקרב, לדוגמה). במקרה כזה, אם השחקן הפעיל רוצה לעשות משהו לפני, הוא רשאי (אבל אז היריב יכול לשנות את דעתו)
Re: מתי אפשר להשתמש ביכולת בקרב או instant
אם כבר מדברים, אז באותו עניין...
אני משחק הרבה עם קלפים בעלי יכולת cipher.
אני אצטט רגע את ההגדרה של cipher לפי החוקים הרשמיים:
איך יודעים מה הסדר של הדברים? הרי כל ההתקפות מתבצעות בו זמנית, ועקרונית - כל הcipherים מופעלים בו זמנית...
אני משחק הרבה עם קלפים בעלי יכולת cipher.
אני אצטט רגע את ההגדרה של cipher לפי החוקים הרשמיים:
לצורך העניין, יש לי [card]hidden strings[/card], את [card]stolen identity[/card], ואת [card]hands of binding[/card] על הזירה, כל אחד מהם "מוצמד" למפלצת unblockable שונה, ושלושת המפלצות פגעו ביריב בתור הזה.702.97. Cipher
702.97a Cipher appears on some instants and sorceries. It represents two static abilities, one that functions while the spell is on the stack and one that functions while the card with cipher is in the exile zone. "Cipher" means "If this spell is represented by a card, you may exile this card encoded on a creature you control" and "As long as this card is encoded on that creature, that creature has 'Whenever this creature deals combat damage to a player, you may copy this card and you may cast the copy without paying its mana cost.'"
702.97b The term "encoded" describes the relationship between the card with cipher while in the exile zone and the creature chosen when the spell represented by that card resolves.
702.97c The card with cipher remains encoded on the chosen creature as long as the card with cipher remains exiled and the creature remains on the battlefield. The card remains encoded on that object even if it changes controller or stops being a creature, as long as it remains on the battlefield.
איך יודעים מה הסדר של הדברים? הרי כל ההתקפות מתבצעות בו זמנית, ועקרונית - כל הcipherים מופעלים בו זמנית...
אחרי ארבע שנים שאני משחק, הבנתי שצריך לדעת את החוקים.
החבילה שלי - אשמח להערות\הארות
החבילה שלי - אשמח להערות\הארות
-
- I Am Tutor
- הודעות: 1943
- הצטרף: 21/2/2006 , 21:28
- מיקום: מעונות
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
Re: מתי אפשר להשתמש ביכולת בקרב או instant
במצב כזה השחקן ששולט ביצורים מחליט על הסדר (בהנחה שאין לאף אחד מהיצורים first strike, כי אז זה קורה לפני הנזק הרגיל)
How is my whisky cup doing?
Re: מתי אפשר להשתמש ביכולת בקרב או instant
תודה.
אחרי ארבע שנים שאני משחק, הבנתי שצריך לדעת את החוקים.
החבילה שלי - אשמח להערות\הארות
החבילה שלי - אשמח להערות\הארות
-
- מנהל טכני
- הודעות: 10415
- הצטרף: 27/5/2003 , 10:58
- מיקום: רמת גן
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
- יצירת קשר:
Re: מתי אפשר להשתמש ביכולת בקרב או instant
אז נגלוש קצת ל-Triggered Abilities (למרות שזה לא ממש קשור).
Triggered Ability יכולה לעשות Trigger בכל זמן, אבל היא תיכנס לראש המחסנית רק בפעם הבאה ששחקן אמור לקבל קדימות. אם ה-Trigger קורה באמצע פעולה אחרת, הוא פשוט "ממתין" לפעם הבאה ששחקן יקבל קדימות ואז היכולת עולה על המחסנית.
במידה והתבצעו Trigger-ים של מספר שחקנים בו-זמנית, היכולת שהמקור שלה בשליטת השחקן הפעיל תעלה ראשונה על ה-Stack, מעליה היכולת שהמקור שלה בשליטת היריב הבא בסדר התורות וכן הלאה.
אם שחקן כלשהו אמור לשים יותר מיכולת אחת בראש המחסנית באותו זמן (כמו בדוגמה עם היצורים שעושים נזק בו-זמנית), השחקן בוחר באיזה סדר לשים את היכולות בראש המחסנית.
בסופו של דבר, במחסנית יהיו כל היכולות ממקורות ששייכים לשחקן הפעיל לפי הסדר שהוא בחר, מעליהן כל היכולות ממקורות ששייכים ליריב לפי הסדר שהיריב בחר (ומעליהן יכולות של יריבים נוספים לפי סדר תורות אם מדובר במשחק רב משתתפים).
אחרי שכל היכולות מושמות על ה-Stack, השחקן הפעיל יקבל קדימות ויהיה רשאי לשחק דברים בתזמון של Instant.
Triggered Ability יכולה לעשות Trigger בכל זמן, אבל היא תיכנס לראש המחסנית רק בפעם הבאה ששחקן אמור לקבל קדימות. אם ה-Trigger קורה באמצע פעולה אחרת, הוא פשוט "ממתין" לפעם הבאה ששחקן יקבל קדימות ואז היכולת עולה על המחסנית.
במידה והתבצעו Trigger-ים של מספר שחקנים בו-זמנית, היכולת שהמקור שלה בשליטת השחקן הפעיל תעלה ראשונה על ה-Stack, מעליה היכולת שהמקור שלה בשליטת היריב הבא בסדר התורות וכן הלאה.
אם שחקן כלשהו אמור לשים יותר מיכולת אחת בראש המחסנית באותו זמן (כמו בדוגמה עם היצורים שעושים נזק בו-זמנית), השחקן בוחר באיזה סדר לשים את היכולות בראש המחסנית.
בסופו של דבר, במחסנית יהיו כל היכולות ממקורות ששייכים לשחקן הפעיל לפי הסדר שהוא בחר, מעליהן כל היכולות ממקורות ששייכים ליריב לפי הסדר שהיריב בחר (ומעליהן יכולות של יריבים נוספים לפי סדר תורות אם מדובר במשחק רב משתתפים).
אחרי שכל היכולות מושמות על ה-Stack, השחקן הפעיל יקבל קדימות ויהיה רשאי לשחק דברים בתזמון של Instant.
Re: מתי אפשר להשתמש ביכולת בקרב או instant
אוקיי, בוא נראה אם אני מבין נכון את מה שאתה אומר,
יש לי על הלוח את [card]war-wing siren[/card] שמוצמד עליה [card]hidden strings[/card], ו[card]stolen identity[/card] וכן את [card]Consuming Aberration[/card] *
הסירנה שלי פוגעת ביריב, לאחר מכן אני בוחר להפעיל את היכולת של hidden strings עליה ועל לנד מסויימת. ואני מפעיל stolen identity על הConsuming Aberration שלי.
כתוצאה מהפעלת הhidden strings והstolen identity מופעלת היכולת של Consuming Aberration.
לצורך מיקסום פעולת הmill, אני בוחר להעלות את hidden strings על הסטאק ו"אחריו" את stolen identity (כלומר stolen ייפתר לפני הhidden)
אז סדר הפעולות הוא כדלהלן:
קודם כל נוצר נזק ליריב.
ואז נפתרת היכולת של Consuming Aberration - והיריב שלי זורק קלפים
עכשיו נפתר הstolen identity שמכניס עוד Consuming Aberration
עכשיו מגיע תורו של הhidden strings - אבל הוא מפעיל את הטריגרים של שני הConsuming Aberration, מה שאומר שהיריב שלי "זוכה" למילינג נוסף
אחר כך נפתר הhidden strings - בגלל שהhidden strings הוא קסם שהוטל על הסירנה, אז על הסטאק עולה הheroic שלה.
ואז הheroic נפתר.
הבנתי נכון?
*אני מעלה את הדוגמא הספציפית הזו כי היא ריאלית מבחינתי. הדק שלי עובדת הרבה עם cipher ועם מילינג
יש לי על הלוח את [card]war-wing siren[/card] שמוצמד עליה [card]hidden strings[/card], ו[card]stolen identity[/card] וכן את [card]Consuming Aberration[/card] *
הסירנה שלי פוגעת ביריב, לאחר מכן אני בוחר להפעיל את היכולת של hidden strings עליה ועל לנד מסויימת. ואני מפעיל stolen identity על הConsuming Aberration שלי.
כתוצאה מהפעלת הhidden strings והstolen identity מופעלת היכולת של Consuming Aberration.
לצורך מיקסום פעולת הmill, אני בוחר להעלות את hidden strings על הסטאק ו"אחריו" את stolen identity (כלומר stolen ייפתר לפני הhidden)
אז סדר הפעולות הוא כדלהלן:
קודם כל נוצר נזק ליריב.
ואז נפתרת היכולת של Consuming Aberration - והיריב שלי זורק קלפים
עכשיו נפתר הstolen identity שמכניס עוד Consuming Aberration
עכשיו מגיע תורו של הhidden strings - אבל הוא מפעיל את הטריגרים של שני הConsuming Aberration, מה שאומר שהיריב שלי "זוכה" למילינג נוסף
אחר כך נפתר הhidden strings - בגלל שהhidden strings הוא קסם שהוטל על הסירנה, אז על הסטאק עולה הheroic שלה.
ואז הheroic נפתר.
הבנתי נכון?
*אני מעלה את הדוגמא הספציפית הזו כי היא ריאלית מבחינתי. הדק שלי עובדת הרבה עם cipher ועם מילינג
אחרי ארבע שנים שאני משחק, הבנתי שצריך לדעת את החוקים.
החבילה שלי - אשמח להערות\הארות
החבילה שלי - אשמח להערות\הארות
-
- מנהל טכני
- הודעות: 10415
- הצטרף: 27/5/2003 , 10:58
- מיקום: רמת גן
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
- יצירת קשר:
Re: מתי אפשר להשתמש ביכולת בקרב או instant
אני חושב שהיו שם כמה דברים לא נכונים או שלא עקבתי נכון. אני אתאר מה קורה ותראה אם זה מה שחשבת.
המחסנית ריקה ונגרם נזק ליריב.
בגלל הנזק וה-Cipher, עולות שתי יכולות על הסטאק ושתיהן של War-Wing Siren שמאפשרות לך להשתמש ב-Cipher. אתה בוחר את הסדר.
נניח שבחרת לשים את היכולות כך שהמחסנית נראית ככה (החץ זה ראש המחסנית):
המחסנית נראית ככה:
הדבר היחיד שיש כרגע במחסנית זאת היכולת שמאפשרת לך להעתיק ולהטיל את Hidden Strings. כשהיא נפתרת, אתה מעתיק אותו ומטיל אותו, כך שכל אחד מה-Consuming Aberration מבצע Trigger. בזמן ההטלה בחרת ב-War-Wing Siren כמטרה, אז גם היכולת שלה עושה Trigger. אתה מסיים להטיל את Hidden Strings ומעליו עולות שתי היכולות שעושות Mill וה-Heroic באיזה סדר שתבחר.
המחסנית נראית ככה (ה-Heroic יכול להיות לפני ה-Milling, אחרי היכולת הראשונה או אחרי שתיהן. אני בחרתי באקראי):
אני חושב שבתיאור שלך היו חסרים כמה שלבים (והסדר לא היה לגמרי נכון), אבל התוצאה די דומה.
אני אתן לך לקחת את הדוגמה שלי ולנסות להבין לבד מה היה קורה אם היו לך מספר Stolen Identity שה-Cipher שלהם מופעל בו-זמנית.
המחסנית ריקה ונגרם נזק ליריב.
בגלל הנזק וה-Cipher, עולות שתי יכולות על הסטאק ושתיהן של War-Wing Siren שמאפשרות לך להשתמש ב-Cipher. אתה בוחר את הסדר.
נניח שבחרת לשים את היכולות כך שהמחסנית נראית ככה (החץ זה ראש המחסנית):
- יכולת שמאפשרת להעתיק את Stolen Identity ולהטיל אותו <--
- יכולת שמאפשרת להעתיק את Hidden Strings ולהטיל אותו
המחסנית נראית ככה:
- היכולת של Consuming Aberration שגורמת ליריב לזרוק קלפים <--
- עותק של Stolen Identity
- יכולת שמאפשרת להעתיק את Hidden Strings ולהטיל אותו
הדבר היחיד שיש כרגע במחסנית זאת היכולת שמאפשרת לך להעתיק ולהטיל את Hidden Strings. כשהיא נפתרת, אתה מעתיק אותו ומטיל אותו, כך שכל אחד מה-Consuming Aberration מבצע Trigger. בזמן ההטלה בחרת ב-War-Wing Siren כמטרה, אז גם היכולת שלה עושה Trigger. אתה מסיים להטיל את Hidden Strings ומעליו עולות שתי היכולות שעושות Mill וה-Heroic באיזה סדר שתבחר.
המחסנית נראית ככה (ה-Heroic יכול להיות לפני ה-Milling, אחרי היכולת הראשונה או אחרי שתיהן. אני בחרתי באקראי):
- היכולת של Consuming Aberration שגורמת ליריב לזרוק קלפים <--
- Heroic
- היכולת של Consuming Aberration שגורמת ליריב לזרוק קלפים
- עותק של Hidden Strings
אני חושב שבתיאור שלך היו חסרים כמה שלבים (והסדר לא היה לגמרי נכון), אבל התוצאה די דומה.
אני אתן לך לקחת את הדוגמה שלי ולנסות להבין לבד מה היה קורה אם היו לך מספר Stolen Identity שה-Cipher שלהם מופעל בו-זמנית.