פרוייקט עדכון מילון/מאגר מידע מג'יק

בפורום זה ניתן לדון בנושאים הקשורים למג'יק שלא מכוסים על ידי אחד הפורומים האחרים. לדוגמה: שמועות על סטים עתידיים, דיון במוצרי מג'יק חדשים, דיונים על נציגים ישראליים בטורנירים בין לאומיים וכולי.

מנהלים: kabanist, Sir Psycho Sexy

sliver
Sliver Overlod
הודעות: 5941
הצטרף: 30/5/2004 , 0:11
מיקום: רחובות
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

פרוייקט עדכון מילון/מאגר מידע מג'יק

שליחה על ידי sliver »

תרד זה מיועד לרכז את פרוייקט העדכון של מאגר מידע המג'יק של הפורום.
נכון לעכשיו המאגר מעודכן עד ל Saviors of Kamigawa. יש צורך בעדכונים לכל מה שקרה מאז:
Ravnica: City of Guilds

Guildpact

Dissension

Coldsnap
Cumulative Upkeep
Recover
Ripple

Time Spiral
Timeshifted
Split Second
Suspend
Buyback
Madness
Morph
Treshold

Planar Chaos
Vanishing

Future Sight
Grandeur
Cycling
Gravestorm
Fortify
Delve
Transfigure
Frenzy
Poisonous

Lorwyn
Clashback

Morningtide

Shadowmoor

Eventide

Shards of Alara

10th

Masters Edition
הדגש העיקרי הוא על מכניקות חוקים שנוספו/השתנו בכל סט, אבל יש גם מקום לפרט על הסטים עצמם, סלנגים וכינויים לדקים ולקלפים, מונחים כמו tech, firefright, chump ו float ובעצם כל מה שרלוונטי.

התרד הזה יתעדכן בעקביות וכל מי שמעוניין לתרום למאגר מוזמן להגיב כאן. ההצעות שלכם יועברו לעיון של אנשי מקצוע (שופטים ו rules advisors) ולאחר שיערכו ויאושרו יועלו למאגר המידע של הפורום. אתם מוזמנים להיעזר בערכים הקיימים על מנת לראות כיצד יש לכתוב את ההגדרות.

דגשים לכתיבה:
נסו לשמור על ההגדרות פשוטות וברורות ככל האפשר. תמציתיות היא המפתח - זה מילון ולא אנציקלופדיה.
בהמשך לזה, ישנם לעיתים מקרי קיצון של חוקים שאין טעם להיכנס אליהם. מי שירצה לדעת לגביהם כנראה שלא יבדוק במילון בכל מקרה.
השאיפה שלי היא להימנע מאיזכור קלפים ספציפיים. היוצא מן הכלל כאן הם יכולות מ Future Sight שרלוונטיות רק לקלף אחד ולכן שווה להזכיר את הקלף המדובר.
נערך לאחרונה על ידי sliver ב 21/7/2009 , 13:49, נערך 11 פעמים בסך הכל.
Slivers don't learn. They just know
שופט לבל 8 ומארגן הבין גלאקטי של ויזארדס.
sliver
Sliver Overlod
הודעות: 5941
הצטרף: 30/5/2004 , 0:11
מיקום: רחובות
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי sliver »

לא כולם בבת אחת, כן?
Slivers don't learn. They just know
שופט לבל 8 ומארגן הבין גלאקטי של ויזארדס.
nurielyap
jhonny poker
הודעות: 1343
הצטרף: 08/8/2008 , 16:27
מיקום: מודיעין
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי nurielyap »

אני מוכן לכתוב על לורין בלוק.
الله ماوس!
עדיף 2 BOPים ביד מאשר אחד על המגרש.
Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul »

הרשיתי לעצמי להעתיק לכאן את הערכים planeswalker ו-wither שהובאו ברשימת השופטים כדי שידעו שהם נעשו וכדי שיהיה אפשר לדון עליהם:
Planeswalker

סוג קלף, ששחקן יכול להטילו אך ורק באחד מהשלבים הראשיים בתורו כשהמחסנית (stack) ריקה. ה-Planeswalker מגיע למשחק עם כמות Loyalty Counters השווה למספר הרושם על הקלף למטה מימין. לכל planeswalker מספר יכולות שבכל צד מופיע מספר שמייצג את עלותה: אם המספר חיובי אז עליך להוסיף כזו כמות של Loyalty Counters על ה-Planeswalker, ואם המספר שלילי אז משמעו שעליך להסיר כזו כמות של מונים מה-Planeswalker. אם אין עליו כמות מספקת של מונים שצריך להחסיר, לא ניתן לשחק את היכולת. השולט של Planeswalker יכול לשחק רק יכולת אחת בתור, ורק בכל זמן בו הוא יכול לשחק sorcery. יצורים יכולים לתקוף את ה-Planeswalker ישירות (ניתן לחסום כדי להגן עליו) והיריב יכול לבחור להעביר נזק לא-קרב שנעשה לשחקן אל ה-Planeswalker של אותו שחקן. כשנזק נעשה ל-Planeswalker מסירים ממנו כזו כמות של Loyalty Counters, ובמידה שלא נשארו עליו מונים הוא נשלח לבית הקברות. אם יש במשחק בו זמנית שני Planeswalker עם אותו סוג Planeswalker, שניהם נשלחים לבית הקברות. אלו נבדקים ומבוצעים כחלק מה-SBE.
Wither
כשנזק נעשה ליצורים ע"י מקור שיש לו Wither, הנזק מגיע בצורה של 1-/1- Counters.
* כשהנזק נגרם אין זה משנה אם המקור עם ה-wither נמצא במשחק או לא.
* מוני ה 1-/1- נשארים על היצור כל עוד הוא נשאר במשחק.
* מאחר ונזק ממקור עם wither הוא נזק ממשי, הוא פועל על-פי כל שאר החוקים עבור נזק: הוא ניתן למניעה, הוא יגרום ל-lifelink וליכולות דומות לעשות Trigger, וכו'.
אהבתי את התמצות שעשית לזה, למרות שקשה לי להביא את המושג "הנזק בא בצורה של מונים" ולא להסביר מה באמת מתרחש.

הנה הגדרה ל-Shock Lands:
Shock Lands

כינוי לא פורמלי ל-Dual Lands של הבלוק של Ravnica. הכינוי נובע מיכולת של האדמות שגורמת להן להגיע למשחק במצב Tapped אלא אם כן משלמים 2 חיים (כאילו האדמות התקיפו את השחקן עם Shock). מדובר ב10 אדמות לא בסיסיות, כל אחת מכילה שני סוגי אדמה בסיסיים (ואיתן היכולת הפנימית לייצר מאנה מהצבע המתאים).
PopperThingi
Dragon Food
הודעות: 2002
הצטרף: 09/8/2007 , 16:51
מיקום: בנימינה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי PopperThingi »

Hybrid:
Hybrid הוא השם שניתן לסמלי מאנה, שהחלו להופיע מהסט Ravnica: City of Guilds, הנראים כך: :manawg:
פירוש הסמל הוא "ניתן לשלם את עלות קלף זה/יכולת זו על ידי תשלום מאנה אחת ירוקה ( :manag: ) או מאנה אחת לבנה ( :manaw: )."
סמל Hybrid נחשב כסמל מאנה משני הצבעים אותם הוא מיצג - הקלף Boros Recruit הוא גם לבן וגם אדום, ויושפע מקלפים כגון Crusade המשפיעים על יצורים לבנים, ויצורים בעלי הגנה מאדום ימנעו את הנזק שהוא גורם.
אם על קלף כמה סמלי Hybrid, אין הכרח לשלם את כולם באותו צבע המאנה - לדוגמא, את Wilt-Leaf Cavaliers ניתן לשלם בכל אחד מהצירופים הבאים:
:manaw: :manaw: :manaw:
:manaw: :manaw: :manag:
:manaw: :manag: :manag:
:manag: :manag: :manag:
יכולות המשתמשות במאנה Hybrid פועלות באותה הצורה כמו קלף שבעלות שלו נמצאת מאנה Hybrid.
Monocolor Hybrid:
Monocolor Hybrid הוא השם שניתן לסמלי מאנה, שהופיעו החל מהסט Shadowmoor, הנראים כך: :mana2b: .
פירוש הסמל הוא "ניתן לשלם עלות קלף זה על ידי תשלום מאנה אחת שחורה ( :manab: ) או תשלום שתי מאנות גנריות ( :2: ).
סמל Monocolor Hybrid הוא סימן מאנה מהצבע שמופיע עליו - :mana2w: הוא סמל מאנה לבן ו- :mana2r: הוא סמל מאנה אדום.
Converted Mana Cost של קלף שבעלות שלו סמל Monocolor Hybrid היא לפי הסכום הגבוה ביותר האפשרי.
קלף שבעלות שלו סמל Monocolor Hybrid אינו נחשב "גם צבע וגם חסר צבע", אלא שייך לצבע של סמלו בלבד.
כמו Hybrid, אין הכרח לשלם על כל סמלי ה-Monocolor Hybrid שעל קל באותה הצורה.
Deathtouch:
Deathtouch היא Key Word שהחלה ב-Future Sight ומשמעותה: Whenever this creature deals damage to a creature, destroy that creature.
Deathtouch היא Triggered Ability, ואינה מופעלת רק בקרב, אלא בכל מצב בו יצור עם Deathtouch גורם נזק ליצור אחר.
ניתן להשתמש ב-Regenerate כדי להציל יצור מ-Deathtouch, אך יש לשים לב כי אם היצור ישלח ל-graveyard גם בגלל נזק קריטי שנגרם לו יש לשלם את העלות פעם נוספת בשביל להליצו גם מהנזק.
Deathtouch היא יכולת מצטברת ושני אזכורים של Deathtouch על יצור אחד יפעלו בנפרד.
Lifelink:
Lifelink היא Key Word שהחלה מהמהדורה העשירית ומשמעותה: Whenever this creature deals damage, you gain that much life.
Lifelink היא Triggered Ability, ואינה מופעלת רק בקרב, אלא בכל מצב בו יצור עם Lifelink גורם נזק לגורם אחר - שחקן, יצור או Planeswalker.
כיוון שהיכולת כתובה כ-"...You gain that much...", אם יצור עם Lifelink מחליף שליטה (על ידי Control Magic והשפעות דומות), בעליו החדשים של היצור יהנה מהתוספת בחיים.
Lifelink היא יכולת מצטברת וכל אזכור ל-Lifelink על קלף מופעל בנפרד.
מקווה שזה יעזור, לא תרגמתי משום מקור אז יש סיכוי טוב לטעויות...
הקיוב שלי ב-CubeTutor נסו בעצמכם!
GuyRoss
MTGil Apprentice
הודעות: 95
הצטרף: 30/9/2008 , 17:07
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי GuyRoss »

אני אנסה גם לכתוב כמה ערכים.
Persist -

כאשר יצור עם Persist מועבר לGraveyard, אם לא היו עליו קאונטרים של 1-\1- הוא חוזר למשחק עם קאונטר 1-\1- עליו. אם יצור עם Persist מועבר לGraveyard כאשר יש עליו קאונטרים מסוג זה, הוא לא יחזור.
Retrace -

כאשר קלף עם Retrace נמצא ב-Graveyard, אפשר לשחק אותו ע"י שילום הMana cost שלו וזריקת אדמה אחת מהיד (Discard). לאחר שמשתמשים בRetrace, הקלף חוזר לבית הקברות.
Conspire -

כאשר את\ה משחק קלף עם Conspire, אתה יכול לעשות טאפ לשני יצורים המשתפים איתו צבע ולהעתיק אותו. לדוגמא: הקלף Memory sluice. כאשר את\ה משחק\ת את הקלף, את\ה יכול\ה לעשות טאפ לשני יצורים בצבעים כחול או שחור ובכך להעתיק את היכולת של הקלף. אפשר לבחור מטרה שונה בשביל העותק.
Devour -

Devour היא מילה המאופיינת לשארד Jund (אדום-ירוק-שחור) ויצאה בסט Shards of Alara

כאשר את\ה משחק יצור עם Devour, את\ה יכול\ה להקריב מספר יצורים. ואז היצור ייכנס למשחק עם פי X קאונטרים של +1\+1 או יותר (כשX הוא המספר שמופיע ליד היכולת). לדוגמא: יצור נכנס למשחק עם Devour 2. את\ה מקריב\ה 3 יצורים, אז היצור נכנס עם 6 קאונטרים של +1\+1 על אותו יצור. אפקט הDevour מתקיים בזמן כניסתו של היצור למשחק.
[/quote]

לא תרגמתי משום מקור ישיר. אז יכולות להיות טעויות (וסביר שיש). אז אם אני צריך לתקן משהו תגידו לי.
נערך לאחרונה על ידי GuyRoss ב 13/12/2008 , 1:10, נערך 3 פעמים בסך הכל.
THEN WHO WAS PHONE????
PopperThingi
Dragon Food
הודעות: 2002
הצטרף: 09/8/2007 , 16:51
מיקום: בנימינה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי PopperThingi »

בפרסיסט "מושמד" זה לא מספיק מדויק, הכי נכון זה עובר מהמשחק ל-graveyard.
Retrace לא מבקש ממך להקריב אדמה, אלא לזרוק אחת מהיד.
Devour - היצור לא נכנס למשחק אלא יותר נכון "בעת כניסתו למשחק", כי היצור עוד לא נמצא במשחק (בשביל דברים כמו Pandemonium או Where Ancients Tread זה משנה.)
הקיוב שלי ב-CubeTutor נסו בעצמכם!
GuyRoss
MTGil Apprentice
הודעות: 95
הצטרף: 30/9/2008 , 17:07
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי GuyRoss »

Wulby BloodClaw כתב:בפרסיסט "מושמד" זה לא מספיק מדויק, הכי נכון זה עובר מהמשחק ל-graveyard.
Retrace לא מבקש ממך להקריב אדמה, אלא לזרוק אחת מהיד.
Devour - היצור לא נכנס למשחק אלא יותר נכון "בעת כניסתו למשחק", כי היצור עוד לא נמצא במשחק (בשביל דברים כמו Pandemonium או Where Ancients Tread זה משנה.)
ערכתי, תודה :)
THEN WHO WAS PHONE????
netn9
MTGil Wizard
הודעות: 740
הצטרף: 14/5/2007 , 14:45
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי netn9 »

יש גם את המושג "karoo"
Death Ranger
MTGil Apprentice
הודעות: 39
הצטרף: 07/11/2008 , 21:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Death Ranger »

Kinship-
ממהודרת Morningtide התחילו להופיע יצורים עם יכולת הKinship.
את יכולת הKinship יכול השחקן ששולט ביצור עם היכולת הנ"ל להפעיל אך ורק בשלב הUpkeep שלו.
כשהוא מפעיל את היכולת,הוא חושף את הקלף העליון בחפיסה שלו.
אם הקלף שהוא חשף דומה בCreature Type ליצור עם הKinship,אז קורה משהו.
אם לא,והקלף שנחשף לא תואם בCreature type,אז לא קורה כלום.
*בכל קלף קורה דבר אחר.
לדוגמה היצור Leaf-Crowned Elder.
אם הפעילו את יכולת הקינשיפ שלו,והיצור שנחשף הוא Treefolk או Shaman,אפשר לשחק את הקלף שנחשף בלי לשלם את הMana cost שלו.
Reach-
יצור עם יכולת Reach יכול לחסום יצורים עם Flying כאילו אין להם פליינג).
Shroud-
יצור עם יכולת shroud לא יכול להיות מטרה של קסמים ויכולות.(רק קסמים שעושים Target,נגיד הקלף Infest כן יפגע ביצור עם shroud,ואילו הקלף Shock לא יעבוד.
Evoke-
יכולת זו עושה שאתה יכול לשחק יצור מהיד(לרוב במחיר נמוך יותר של מאנות)ולכניס אותו למשחק,וישר להקריב אותו.
לרוב יצורים עם Evoke באים עם יכולת שמופעלת מתי שהם מתים.(לדוגמה היצור Reveillark)


אולי יש כאן טעות,אבל כתבתי לפי איך שהבנתי את היכולת,ונראה לי שהבנתי טוב.

ד"א guyross,כותבים בעברית דומגה עם הא ולא עם א..
דוגמא זה בארמית.
Chipmunk
Legendery Pest
הודעות: 2080
הצטרף: 29/9/2007 , 20:05
מיקום: חיפה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Chipmunk »

kinship
ממהודרת Morningtide התחילו להופיע יצורים עם יכולת הKinship.
היכולת עולה על הסטאק בשלב האפקיפ (לא יכולת מופעלת - יכולת מתעוררת (TRIGGERED). כשהיא נפתרת, יכול השולט ביצור עם יכולת זאת לחשוף את הקלף העליון בחפיסה שלו -
אם הקלף שהוא חשף דומה בCreature Type ליצור עם הKinship,קורה אפקט כלשהו, לפי המצוין בקלף.
אם הקלף שנחשף לא תואם בCreature type,אז הקלף העליון בחפיסה נהפך חזרה כלפי מטה, ולא מתקבל שום אפקט.
לדוגמה היצור Leaf-Crowned Elder.
אם השולט ביצור ממנו עלתה יכולת הkinship על הסטאק בתחילת האפקיפ בוחר להפעיל את היכולת (כאשר היא נפתרת), והקלף שנחשף הוא Treefolk או Shaman,אפשר לשחק את הקלף שנחשף בלי לשלם את הMana cost שלו.
Reach
יצור עם היכולת Reach יכול לחסום יצורים עם Flying כאילו אין להם פליינג כאילו לא הייתה להם היכולת ההיא.
זה לא אומר שכשהוא תוקף יצורים בלי flying/reach לא יכולים לחסום אותו
(כן כבר הרבה פעמים שמעתי שטויות כאלה)
Evoke
יכולת מופעלת שניתן להפעיל בזמן בו יש אפשרות להטיל sorcery (ב-main phaseים של התור שלך, כל עוד הסטאק ריקה), אלה אם כן ליצור יש פלאש ואז ניתן בכל זמן בו יכולת לשחק instant. היא מאפשרת לשחק יצור מהיד במחיר מסוים (זה אינו הmana cost של הקלף! רק מה שכתוב ליד השם זה הmana cost שלו) ולשחק אותו. ברגע שהוא נכנס למשחק על הסטאק עולה יכולת שאומרת להקריב אותו.
לרוב היצורים עם Evoke באים עם יכולת שעולה על הסטאק ברגע שהם נכנסים לאזור המשחק או עוזבים אותו.
Shroud
פרמננט (כל דבר שקיים בתוך אזור המשחק) עם היכולת shroud לא יכול להיות מטרה של קסמים /או ויכולות של כל שחקן. ישנה גם הווריאציה של shroud שאומרת Parmenant Name can't be the target of spells or abilities your opponent's control, שפועלת בדיוק באותה הצורה רק שאותו פרמננט כן יכול להיות המטרה של קסמים ו/או יכולות שלך (ובמשחקי זוגות/קבוצות של חברי הצוות שלך).
(רק קסמים ו/או יכולות שעושים Target,כך שהקסם Infest כן יפגע ביצור עם shroud,ואילו הקלף Shock לא יוכל להיות מוטל עליו בכלל (ואם במקרה הוטל שוק ורק בזמן ששוק על הסטאק היצור מקבל shroud, היצור יהיה חסין לשוק ושוק יתקנטר).)
כמה תיקונים.
יש גם את המושג "karoo"
:?: :?: :?:
ד"א guyross,כותבים בעברית דומגה עם הא ולא עם א..
דוגמא זה בארמית.
האמת שזה חידוש של איזה 4 שנים נראה לי והרבה יותר נוח לרוב האנשים לכתוב עם א' כי הם רגילים לזה..

עריכה:
כמה דברים שאני אכתוב:
Replicate
יכולת מופעלת של קסמי instant ו-sorcery שמקורה מהסט guildpact (שויכה לגילדה בשם izzet).
היכולת מופיעה בצורת Replicate "cost". כאשר מטילים את הלחש, ניתן לשלם את אותו המחיר כמה פעמים שרוצים בתוספת למחיר המקורי של הקסם. על כל פעם ששולם מחיר הreplicate, מעתיקים את הקסם המקורי. לכל עותק ניתן לבחור מטרה שונה.

BloodThirst
יכולת של יצורים שמקורה מהסט guildpact (שויכה לגילדה בשם gruul).
היכולת מופיעה בצורת bloodthirst "number". אם לאחד היריבים שלך נעשה נזק בתור בו היצור משוחק, אותו היצור בא למשחק עם X מונים (counters) של +1/+1, שאותו ה-X זה המספר שלצד שם היכולת.

Forecast
יכולת מופעלת שמקורה מהסט dissension (שויכה לגילדה בשם azorius).
זאת היא יכולת מופעלת של קלפים ביד השחקן, שמופיעה בצורת forescast, reveal Card Name from your hand, more costs. בזמן שלב האפקיפ שלו, אותו שחקן יכול לחשוף את הקלף עם אותה היכולת (ניתן לעשות ליותר מקלף אחד, אך רק פעם אחת לכל קלף) ולשם מחיר מסויים (במאנה, טאפ ליצורים וכו') על מנת לקבל אפקט מסויים.

Graft
יכולת של יצורים (ובמקרה של llanowar reborn גם אדמה) שמקורה מהסט dissension (שויכה לגילדה בשם simic).
היכולת מופיעה בצורה של graft number. היא אומרת שאותו פרמננט נכנס למשחק עם X מונים (counters) של +1/+1, שאותו ה-X זה המספר שלצד שם היכולת. כאשר יצור נוסף נכנס למשחק תחת שליטתו של אותו שחקן, יכול הוא להעביר מונה יחיד מאותו פרמננט עם graft אליהם.

Hellbent
יכולת שמקורה מהסט dissension (שויכה לגילדה בשם rakdos).
היכולת מופיעה בצורה של hellbent - effect. היא אומרת שכל עוד לך (לשולט של אותו קסם/פרמננט עם יכולת זאת) אין קלפים ביד, אותו האפקט חל, או שיש לך אפשרות לשחק יכולת כלשהי. חשוב לציין שאם שיחקת את אותה היכולת ולפני שנפתרה שלפת קלף, היכולת עדיין תקרה.

Snow Mana
בסטים בבלוק ice age (כולל את coldsnap) יש פרמננטים שנקרים snow parmenants. כל מאנה שמיוצרת מאותם פרמננטים נקראת snow mana, וניתן להשתמש בה לתשלום עלויות שדורשות snow mana (ציור של פתית שלג).

Snow Land
לנדים שכל מאנה שמפיקים מהן היא snow mana.
basic snow lands ניתן לשחק בכמה עותקים שרק רוצים (כמו basic lands רגילות). ההבדל היחיד הוא שיש להן עוד supertype ושכל מאנה שהן מפיקות היא גם snow mana בנוסף למה שהיא.

Echo
יכולת שחזרה בבלוק timespiral, אך הייתה קיימת גם לפני זה.
היכולת מופיעה על פרמננטים בצורת echo Cost (על ישנים יותר אין אתה המחיר - בגלל שהכוונה היא ל mana cost של אותם הפרמננטים). היא אומרת שבאפקיפ שלך, אם הפרמננט הזה הובא לתחת שליטתך מאז האפקיפ האחרון שלך, עליך לשלם את המחיר שלצד שם היכולת או להקריב את הפרמננט.
נערך לאחרונה על ידי Chipmunk ב 13/12/2008 , 21:37, נערך פעם 1 בסך הכל.
netn9
MTGil Wizard
הודעות: 740
הצטרף: 14/5/2007 , 14:45
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי netn9 »

אפשר לעשות גם מושגים מעניינים כמו הסיפור המלא של כל גילדה.
RocketLauncher
Dead On Craft
הודעות: 979
הצטרף: 14/12/2007 , 17:36
מיקום: תל אביב
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי RocketLauncher »

Evoke
יכולת מופעלת שניתן להפעיל בזמן בו יש אפשרות להטיל sorcery (ב-main phaseים של התור שלך, כל עוד הסטאק ריקה).
אם ליצור עם EVOKE יש FLASH, עדיין חלה ההגבלה הזו?
kabanist כתב:אתה נוהג בזמנך הפנוי לקרוא את דפי זהב? אם כן, אל תספר לי את הסוף!
Satan's Angel
?heaven or hell what to choose
הודעות: 775
הצטרף: 24/1/2008 , 15:56
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Satan's Angel »

לא
זיו ופרננדו
Ages ago they were attached.
As the earth expanded by Kroens theory they as well drifted appart
sliver
Sliver Overlod
הודעות: 5941
הצטרף: 30/5/2004 , 0:11
מיקום: רחובות
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי sliver »

RocketLauncher כתב:
Evoke
יכולת מופעלת שניתן להפעיל בזמן בו יש אפשרות להטיל sorcery (ב-main phaseים של התור שלך, כל עוד הסטאק ריקה).
אם ליצור עם EVOKE יש FLASH, עדיין חלה ההגבלה הזו?
היא לא חלה כי היא לא קיימת :)
Slivers don't learn. They just know
שופט לבל 8 ומארגן הבין גלאקטי של ויזארדס.
Chipmunk
Legendery Pest
הודעות: 2080
הצטרף: 29/9/2007 , 20:05
מיקום: חיפה
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Chipmunk »

RocketLauncher כתב:
Evoke
יכולת מופעלת שניתן להפעיל בזמן בו יש אפשרות להטיל sorcery (ב-main phaseים של התור שלך, כל עוד הסטאק ריקה).
אם ליצור עם EVOKE יש FLASH, עדיין חלה ההגבלה הזו?
תודה רועי שהזכרת לי :D
כנראה שהייתי עצבני על כל ה-Dawnflukeים שהגיעו לידי בדראפטים, ששחכתי :D

עריכה:
די יש 4 קלפים עם זה שחכתי :/ הכל אשמת השיט קומונס...
נערך לאחרונה על ידי Chipmunk ב 13/12/2008 , 23:01, נערך 2 פעמים בסך הכל.
ryoga
MTGil Wizard
הודעות: 5191
הצטרף: 18/9/2006 , 16:11
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי ryoga »

מה כל כך רע בBriarhorn?
תמונה
On the Play/On the Draw
https://www.facebook.com/pages/MTG-MADN" target="_blank ... 5548217210
Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul »

צל"ש לכולם על ההשקעה, תמשיכו כך!

אני ממליץ לאמץ בערך את מה שאמר navidshi, ולשמור על אחידות. אם רשמתם מושג באנגלית שהמושג ימשיך להופיע באנגלית. אם רשמתם בעברית (וזה לא משהו מקובל כמו "יצורים") תספקו תרגום בפעם הראשונה ושבכל שאר הפעמים זה ימשיך להופיע בעברית.
יש גם את המושג "karoo"
נתי מדבר על הסלאנג של האדמות מ-ravnica שמקפיצות אדמה כשהן מגיעות למשחק ומספקות שתי מאנה משני צבעי גילדה. הרשימה המלאה של הערכים למילון, שלא פורסמה כאן, מכילה את המילה הזו. בגלל האורך של הרשימה ובגלל שחלק מהערכים לא נמצאים בשימוש ממשי, לא הכל פורסם כאן. אבל אני מאמין שאם יכתבו הגדרה ל-karoo היא תתקבל בברכה. וגם יכול להיות שאחרי שיתרגמו את כל הערכים שקיימים כרגע, שאר הערכים (הרלוונטים) יפורסמו וביניהם גם karoo.


תיקונים:
*ב-Hybrid צריך להוסיף ולהבדיל שהמילה hybrid mana symbol מתייחסת לסמלי מאנה. והמונח Hybrid card מתייחס לקלפים עם hybrid mana symbols במחיר שלו .
ממליץ להוסיף משהו בסגנון: "Hybrid card הוא כינוי לקלף שהמחיר שלו כולל hybrid mana symbols."

*Kinship היא לא יכולת אלא "שם יכולת".

*לא צריך לציין ב-reach "כאילו אין להם flying". למרות איך שהיכולת הייתה כתובה בעבר, כעת flying מציינת בעצמה ש-reach עובדת נגדה, אז לא צריך להגדיר "as though".
הנה עדכון ל-flying :
יצורים שיש להם flying יכולם להחסם רק ע"י יצורים אחרים עם flying או יצורים עם reach.
יש לשים לב שיצור עם flying חופשי לחסום גם יצורים שאין להם flying, ואם הוא חוסם אותם, הם יעשו לו נזק כמו לכל יצור אחר (פשוט דמיינו שהיצור המעופף יורד למטה כדי לחסום את היצורים שעל היבשה ולכן הוא פגיע)
שחקנים קוראים ליכולת מסוג זה "יכולת התחמקות" או ליתר דיוק Evasion.
*Evoke היא לא יכולת מופעלת (activated), היא יכולת סטטית (static) שפעילה בכל מקום ממנו השחקן יכול לשחק את הקלף שהיא עליו. היכולת, כמו ש-silver ציין, לא מציינת שום הגבלה של מתי (sorcery)או איפה (hand), החוקים הרגילים הם כבר דואגים להגדיר מתי ואיפה מותר.
כדי לחדד את הנקודה : אם יש לך במשחק את Haakon, את Teferi ואת Conspiracy (ונבחר "Knights") אפשר לשחק יצורים באמצעות evoke, מבית הקברות ובכל זמן שבו מותר לשחק instants.
Evoke
יכולת זו מתירה לשחקן לשחק את הקלף שהיא עליו תמורת המחיר החלופי שכתוב ליד המילה Evoke. יכולת זו גם מכילה Triggered Ability שאומרת שכאשר שהקלף המדובר נכנס למשחק, אם שולם מחיר ה-evoke שלו, יש להקריב אותו (יכולת זו עולה על הסטאק וכשהיא נפתרת מקריבים את היצור)
היצורים מהבלוק של Lorwyn באים עם Triggered Ability נוספת, שעולה על הסטאק ברגע שהם נכנסים לאזור המשחק או עוזבים אותו.
*Replicate היא לא יכולת מופעלת, אלא יכולת סטטית שפעילה בזמן שהקלף על הסטאק, ונותנת לשחקן אפשרות לשלם עלות נוספת כמה פעמים.
Replicate
יכולת סטטית שמופיעה על instants ו-sorceries. מקורה של היכולת הוא מהסט guildpact (ומשוייכת לגילדה של Izzet).
ליד המילה Replicate מופיע מחיר. בזמן שמשחקים את הקלף , ניתן לשלם את המחיר זה כמה פעמים שרוצים בתור תוספת למחיר המקורי של הקלף. Replicate מכילה גם triggered ability שאומרת שכאשר הקלף משוחק, מעתיקים אותו על כל פעם ששולם מחיר הreplicate ועבור כל עותק ניתן לבחור מטרות אחרות.
*ב-Forecast יש לצייןשהקלף הנגלה, נשאר גלוי עד שמגיעים ל-step שאינו upkeep.(זוהי תוספת שנועדה למנוע רמאיות עם קלפים שמוסיפים upkeep steps)
Forecast
יכולת מופעלת שמקורה מהסט dissension (שויכה לגילדה בשם azorius).
את היכולת ניתן לשחק ישירות מהיד אבל אך ורק מהיד. כמו-כן השחקן חייב לשחק את היכולת רק בשלב ה-upkeep שלו ורק פעם אחת בתור (אם לשחקן כמה קלפים עם יכולת Forcast, הוא יכול לשחק את כולן באותו התור).
אחרי המילה Forecast יש מקף ואחריו מופיע הפירוט הרגיל שקיים אצל כל יכולת המופעלת : המחיר, האפקט, והגבלות נוספות אם יש. המחירים של יכולות Forcast, תמיד מכילים גם חשיפה של הקלף שעליו היכולת קיימת.
כדי למנוע רמאויות, הקלף שנגלה במחיר, חייב להישאר גלוי עד שמגיעים לשלב שאינו upkeep (מה שקורה בד"כ כשמגיעים ל-main phase)
*Hellbent היא לא יכולת אלא "שם יכולת". המילה Hellbent עצמה לא אומרות שום דבר מבחינה משחקית, זוהי רק תזכורת לשחקן. היכולת עצמה היא זו שמציינת במפורש את התנאי שאין לשחקן קלפים ביד.
Hellbent
"שם יכולת" (ability word) שמקורה מהסט dissension (ומשוייכת לגילדה של rakdos). שם-היכולת בא להזכיר לשחקן שהיכולת שנמצאית על הקלף, משמעותית רק כאשר לשחקן שהקלף "שייך" לו אין קלפים ביד. אחרי שם היכולת ומקף, מופיעה היכולת עצמה ובה רשומה גם ההגבלה של 0 קלפים ביד.

הערה : ב"שייך" הכוונה, לשולט של הקלף, אם הקלף במשחק. או לבעלים של הקלף אם הקלף אינו במשחק.
*עבור Echo, כדאי לציין שקלפים ישנים לא הכילו מחיר ליד המילה echo ועברו erreta.

עריכות : תיקונים קוסמטיים + תיקון לגביי evoke ש-triggered ability מקריבה רק אם שולם מחיר ה-evoke.
Metamind
MTGil Wizard
הודעות: 372
הצטרף: 06/10/2007 , 0:42
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Metamind »

Cube-
אוסף של קלפים יחודיים קבוע מראש שנועד לטורנירים בפורמאטים של סילד, בייחוד לדראפטים. הקלפים לא חייבים להיות קלפים אמיתיים. לעתים יש הגבלות על הקלפים שבדרך כלל מבוססות על הוצאות, רמות נדירות, רמות כוח ועוד. בcube הנפוץ נכללים הקלפים החזקים במשחק מכל המהדורות.
את הקלפים מערבבים ומחלקים ל"בוסטרים" - ערימות שמכילות 15 קלפים רנדומליים. עם ה"בוסטרים" ניתן לשחק בדראפטים כמו כל דראפט רגיל, סילד, פורמאטים לשני שחקנים כמו Winston Draft ועוד.
Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Soul »

Mythic Rare
סוג נדירות של קלף. הופיע לראשונה בסט Shards of Alara.
קלף שהוא Mythic יוצא בתדירות של אחת ל-8 בוסטרים (לא כולל את האפשרות שיצא אחד כ-foil), ולכן, הוא קשה יותר להשגה מ-Rare . הצבע של Mythic הוא כתום אדמדם עם עיטור קל של צבע כסף מסביב.

Exalted
יכולת triggered שפירושה: "אם יצור בשליטתך תוקף לבד, הוא מקבל 1+\1+ עד סוף התור".
ראה Attack Alone.

Unearth
יכולת מופעלת (activated) של יצורים, שניתנת לשיחוק מבית-הקברות בלבד ורק מתי שמותר לשחק sorcery.
ליד המילה Unearth יופיע מחיר שמייצג את המחיר של היכולת המופעלת. האפקט של היכולת מחזיר את היצור למשחק. היצור מקבל Haste. בסוף התור, יש להוציא את היצור מהמשחק. אם היצור ינסה לעזוב את המשחק, הוא תמיד יגיע אל מחוץ-למשחק (גם אם הוא מנסה להגיע ליד או לבית-הקברות למשל).

Shards of Alara
הסט, Shards of Alara הוא הסט הראשון שמתאר את המישור Alara .Alara הוא מישור מקביל עשיר במאנה שפוצל לחמישה חלקים. כל חלק נקרא shard (רסיס). כל shard נהיה מנותק משני מקורות של מאנה והפך עם הזמן לעולם ייחודי בפני עצמו. כל shard נהיה ממוקד ב-3 מקורות המאנה שנותרו לו (צבע בסיס + שני צבעים שמיודדים איתו). ה-shards הם :
Bant - ממוקד בצבע הלבן ובצבעי הידיד כחול וירוק.
Esper - ממוקד בצבע הכחול ובצבעי הידיד לבן ושחור.
Grixis - ממוקד בצבע השחור ובצבעי הידיד כחול ואדום.
Jund - ממוקד בצבע האדום ובצבעי הידיד שחור וירוק.
Naya - ממוקד בצבע הירוק ובצבעי הידיד לבן ואדום.

Colored Artifact
Artifact בעל צבע, הוא artifact לכל דבר רק שיש לו צבע. הצבע של ה-artifact נקבע (כמו כל קלף) על-פי הצבעים של סמלי המאנה במחיר שלו.
שלח תגובה