מה ההסבר לכך שאופניים הרבה יותר יציבים כשהם בתנועה?
מנהלים: kabanist, Sir Psycho Sexy
-
- MTGil Wizard
- הודעות: 2203
- הצטרף: 25/2/2004 , 21:04
- מיקום: קרית טבעון
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
מה ההסבר לכך שאופניים הרבה יותר יציבים כשהם בתנועה?
סתם שאלה שמעניינת אותי ולא מצאתי תשובה משכנעת, מישהו יודע?
מחפש להשכיר דק טייפ 2 ל-wmcq! צרו איתי קשר אם יש לכם: 052-5554948
זאת שאלה טובה, במובן שהתשובה היא די מורכבת למעשה: https://secure.wikimedia.org/wikipedia/ ... e_dynamics
נא לא לשלוח לי יותר מה"פ אחת בכל פעם. לפני השליחה, מומלץ לעיין בחוקי הפורום ובשיטת האימות אם עוד לא קראתם אותם.
אני די בטוח שניוטון לא אמר שגופים רוצים דברים, אלא כנראה יותר בכיוון שאם סך הכוחות על הגוף הם אפס התאוצה שלו גם אפס. איך מזה מסיקים שאופניים יציבים כשהמהירות שלהם גבוהה?
נא לא לשלוח לי יותר מה"פ אחת בכל פעם. לפני השליחה, מומלץ לעיין בחוקי הפורום ובשיטת האימות אם עוד לא קראתם אותם.
-
- MTGil Wizard
- הודעות: 398
- הצטרף: 22/6/2010 , 18:09
- מיקום: מודיעין
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
-
- Rising Scrub
- הודעות: 1869
- הצטרף: 13/11/2004 , 18:00
- מיקום: בית שמש
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
- יצירת קשר:
אני בספק גדול אם אופניים יעבדו פחות טוב בריק.
Y כתב:אנשים לא יודעים להבדיל בין איכות לזבל ומבחינתם יהודה לוי לבוש בירוק ו-Llanowar Elves זה אותו הדבר.
-
- MTGil Wizard
- הודעות: 398
- הצטרף: 22/6/2010 , 18:09
- מיקום: מודיעין
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
זה אכן נופל במסגרת מכניקה ניוטונית, אבל זה לא נימוק פשוט כמו "החוק הראשון" או "שיקולי סימטריה" וכולי.
נא לא לשלוח לי יותר מה"פ אחת בכל פעם. לפני השליחה, מומלץ לעיין בחוקי הפורום ובשיטת האימות אם עוד לא קראתם אותם.
-
- MTGil at its Finest
- הודעות: 3048
- הצטרף: 16/9/2004 , 21:27
- מיקום: הרצליה
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
אנשים יכולים לנסות ולהנפיץ לך כל מיני הסברים שהם לכאורה נשמעים הגיוניים ואינטואיטיביים (בקטע עם האוויר התכוונת לחוק ברנולי? לא הבנתי אותך כ"כ.. ובכל מקרה אני בספק אם זו הסיבה לזה) , אבל הבנה אמיתית ופתרון מלא של הבעיה יכולים לבוא ממכניקה אנליטית (או ממכניקה של ניוטון, אם יש לך הרבה מאוד זמן ,נסיון בזה והבנה פיסקלית עמוקה מאוד של מושגים כמו גלגולים, מומנט אינרציה וכו', לי אישית גם אחרי שנה וחצי בתואר בפיסיקה אין את היכולות האלו ואני בספק אם אי פעם יהיו לי).
קשה מאוד להסביר כמו שצריך איך פועלים סביבון או אופניים, או לחלופין יציבות שלהם ללא רקע במכניקה אנליטית.
אם תחכה עוד חודש בערך, אני אביא לך תשובה כשנגיע למפלצת של הקורס טנזור המומנט התמד, שם אנחנו אמורים ללמוד להסביר דברים כאלו, אע"פ שאולי יהיה לי קשה להסביר למי שלא למד את הקורס.
קשה מאוד להסביר כמו שצריך איך פועלים סביבון או אופניים, או לחלופין יציבות שלהם ללא רקע במכניקה אנליטית.
אם תחכה עוד חודש בערך, אני אביא לך תשובה כשנגיע למפלצת של הקורס טנזור המומנט התמד, שם אנחנו אמורים ללמוד להסביר דברים כאלו, אע"פ שאולי יהיה לי קשה להסביר למי שלא למד את הקורס.
I am forever, I am of the stars ,eternity courses through my veins.
הדבר הכי הגיוני שהצלחתי למצוא בעזרת הכלים הפיזיקליים (המאוד מעטים, ולכן לא הייתי סומך עליהם יותר מדי) שיש לי הוא שהתאוצה הרדיאלית באופניים (או בסביבון) גדולה מאוד ולכן גם אם תהיה הפרעה עד רמה מסוימת בתנועה הרגילה שלהם התאוצה תוכל לתקן את זה. כיוון שבמהלך הנסיעה באופניים יש שינויים דחופים התנוחה ובאופן בו מתחלקת הגרויטציה על החלקים השונים באופניים, התאוצה הרדיאלית, שגדולה בהרבה מן התאוצה הרויטציונית יכולה להטות את שקול הכוחות באופן שהאופנים לא יפלו כתוצאה ממנו
ΓΝ ΨΧ
אם אני זוכר נכון זה לא כל כך מסובך. לאופניים שנוסעות במהירות קבועה יש כוח שפועל קדימה באופן תמידי, שמאוזן ע"י החיכוך. כדי ליפול מהאפניים צריך כוח שיופעל לאחד הצדדים. אבל כאשר אתה נוסע מהר היכולת שלך לפצות על טעויות שכאלה היא אפקטיבית הרבה יותר.
לדוגמא, אם אתה נוסע כרגע ב5 מטר לשנייה, כוח שיפעילו עליך שששווה לחמישה ניוטן מהצד, יתוקן ע"י הטיית הכידון ב45 מעלות. אם תיסע ב20 מטר לשנייה אתה תצטרך זווית חדה הרבה פחות.
לדוגמא, אם אתה נוסע כרגע ב5 מטר לשנייה, כוח שיפעילו עליך שששווה לחמישה ניוטן מהצד, יתוקן ע"י הטיית הכידון ב45 מעלות. אם תיסע ב20 מטר לשנייה אתה תצטרך זווית חדה הרבה פחות.
Kroen כתב: בפלפל חריף רגיל יש כ2000 מ"ג של קצפסיאן ל100 גרם, ובפלפל החריף הזה, שנקרא red savina habanero יש מעל חצי מיליון מ"ג ל100 גרם.