הפורמאט של פרי רליס קומנדר
הפורמאט של פרי רליס קומנדר
אוקי, קודם כל, הסבר לגבי החוקים של הפורמאט, תורגם לעברית באדיבותם של אלכס רבקין ואביעד בן זקן, נמצא בלינק הבא:
http://members.pundak.co.il/magic/glossary.php?e=554
הסבר לגבי התנהלות הטורניר בשבת:
לאחר סיום ההרשמה, נושיב את כולם, ונקרא לאנשים אחד אחד בסדר רנדומלי, כאשר כל אחד שיקראו לו יוכל לבחור את החבילה שהוא מעדיף לקבל, ואם היא נגמרה, יבחר חבילה אחרת שעדיין נשארה במלאי.
לאחר מכן אתם תחולקו לקבוצות של 4/5 (לפי כמות האנשים), ותשחקו לפי החוקים אשר בלינק המצורף למעלה (מטילים קוביה כדי לראות מי מתחיל, ונעים לפי כיוון השעון).
על כל שחקן שאתם הרגתם אתם מקבלים 2 נקודות. בנוסף יש בונוס של נקודה אחת למי ששרד אחרון.
ברגע שסיימתם משחק (כי ניצחתם או כי חוסלתם) אתם יכולים לבוא למארגן ולדווח שסיימתם. המארגן ירשום אתכם, וברגע שיהיו 4/5 שחקנים שסיימו משחק, הם ישובצו למשחק חדש.
כלומר השיטה אינה סוויס, ויחד עם זאת שיכול להיות שיש אנשים שישחקו יותר משחקים מאחרים, זו ההמלצה של וויזארדס שמותאמת לטורניר מסוג זה, שאמור להיות בעיקר כיפי, ויאפשר לכולם לשחק כמה שיותר.
הטורניר יימשך עד השעה שיכריז המארגן במקום (16:00 או 17:00, משהו כזה), ובסוף הטורניר, המארגן יסכום את הנקודות שצברו כולם ויחלק פרסים לפי סטנדינגס.
נשמח לענות על שאלות.
נתראה בשבת!
http://members.pundak.co.il/magic/glossary.php?e=554
הסבר לגבי התנהלות הטורניר בשבת:
לאחר סיום ההרשמה, נושיב את כולם, ונקרא לאנשים אחד אחד בסדר רנדומלי, כאשר כל אחד שיקראו לו יוכל לבחור את החבילה שהוא מעדיף לקבל, ואם היא נגמרה, יבחר חבילה אחרת שעדיין נשארה במלאי.
לאחר מכן אתם תחולקו לקבוצות של 4/5 (לפי כמות האנשים), ותשחקו לפי החוקים אשר בלינק המצורף למעלה (מטילים קוביה כדי לראות מי מתחיל, ונעים לפי כיוון השעון).
על כל שחקן שאתם הרגתם אתם מקבלים 2 נקודות. בנוסף יש בונוס של נקודה אחת למי ששרד אחרון.
ברגע שסיימתם משחק (כי ניצחתם או כי חוסלתם) אתם יכולים לבוא למארגן ולדווח שסיימתם. המארגן ירשום אתכם, וברגע שיהיו 4/5 שחקנים שסיימו משחק, הם ישובצו למשחק חדש.
כלומר השיטה אינה סוויס, ויחד עם זאת שיכול להיות שיש אנשים שישחקו יותר משחקים מאחרים, זו ההמלצה של וויזארדס שמותאמת לטורניר מסוג זה, שאמור להיות בעיקר כיפי, ויאפשר לכולם לשחק כמה שיותר.
הטורניר יימשך עד השעה שיכריז המארגן במקום (16:00 או 17:00, משהו כזה), ובסוף הטורניר, המארגן יסכום את הנקודות שצברו כולם ויחלק פרסים לפי סטנדינגס.
נשמח לענות על שאלות.
נתראה בשבת!
מוזמנים להשתתף במכירת החיסול שלי:
http://mtgil.co.il/viewtopic.php?f=18&t=50335" target="_blank
http://mtgil.co.il/viewtopic.php?f=18&t=50335" target="_blank
-
- The man for which no god waits
- הודעות: 539
- הצטרף: 22/8/2010 , 21:53
- מיקום: ערד
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
Re: הפורמאט של פרי רליס קומנדר
זה נראה לי די מדכא, אם אני מגיע מוקדם, נרשם והחבילה שאני רוצה ניגמרת.Orb כתב:לאחר סיום ההרשמה, נושיב את כולם, ונקרא לאנשים אחד אחד בסדר רנדומלי, כאשר כל אחד שיקראו לו יוכל לבחור את החבילה שהוא מעדיף לקבל, ואם היא נגמרה, יבחר חבילה אחרת שעדיין נשארה במלאי.
אני חשבתי שכל הקודם זוכה, וזה נראה לי הגיוני בגלל שזה מעודד שחקנים להגיע מוקדם....
אז לדעתי, השיטה לא מוצלחת אבל זה לא מונע ממני להגיע.
"The door can see into your mind!!! The door can see into your soul!!!"
אבל אין סיבה לעודד אנשים להגיע מוקדם. אם ככה היינו עושים, סיכוי סביר שזה היה "מכריח" הרבה אנשים להגיע חצי שעה עד שעה מוקדם יותר, ועדיין לא ברור שזה היה מבטיח להם את הדק שהם רוצים, כי פשוט כולם היו מגיעים מוקדם יותר. וחוץ מזה זו אפליה נגד מי שגר רחוק וקשה לו להגיע מוקדם.אני חשבתי שכל הקודם זוכה, וזה נראה לי הגיוני בגלל שזה מעודד שחקנים להגיע מוקדם....
זו לדעתי השיטה הכי טובה שמצאנו עד כה, שגם יחסית מאפשרת לאנשים לקבל מה שהם רוצים, וגם לא יוצרת בלאגן רב מדי סביב זה.
מוזמנים להשתתף במכירת החיסול שלי:
http://mtgil.co.il/viewtopic.php?f=18&t=50335" target="_blank
http://mtgil.co.il/viewtopic.php?f=18&t=50335" target="_blank
-
- Solemn master
- הודעות: 10683
- הצטרף: 18/1/2004 , 17:22
- מיקום: הוד השרון
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
- יצירת קשר:
זה יותר טוב מאשר מי שגר קרוב מגיע יותר מוקדם זה נכון...אבל אני עדיין חושב שהכי טוב היה לעשות רנדומלי וזהו...אבל בסדר שטויות.
אני משדר משחקים מכל הפורמטים בmagic online בלינק הבא למי שמעוניין-
http://www.twitch.tv/nivshm
http://www.twitch.tv/nivshm
רציתי רק לציין שהסחורה השתחררה מהמכס היום
מוזמנים להשתתף במכירת החיסול שלי:
http://mtgil.co.il/viewtopic.php?f=18&t=50335" target="_blank
http://mtgil.co.il/viewtopic.php?f=18&t=50335" target="_blank
כמו שרפי אמר:Orb כתב:רן, בוא נמשיך את הדיון בת'רד הספציפי על פורמאט הטורניר, אשמח אם תוכל להסביר שם מה הסכנה לדעתך, איך אפשר יהיה לנצל את השיטה.
מה שבעצם אומר "תשכחו מדיפלומטיה, תשכחו מלנצח, הדבר היחיד שחשוב זה להרוג מישהו מהר ולמות כדי לעבור למשחק הבא."rif-raf כתב:ממש אהבתי את הפורמט. אפשר להספיק הרבה משחקים ככה (ואם רוצים הפסקה עושים הפסקה) ואידיאלית הכי טוב להרוג שחקן או שניים זריז ולהפסיד. אפשר בכיף להיות אגרסיביים ולא לקחת את הזמן ומשיגים ככה נקודות בכיף.
כך שההצעה שלי היא:
זה עדיין נותן לשחקן שהרג לפחות יריב אחד מאזן חיובי, אבל זה הופך את המוות לדבר הרבה פחות רצוי.Navidshi כתב:אפשר להוריד לשחקן נקודה על כל פעם שהורגים אותו, כדי שפיגועי התאבדות לא יהיו בגדר אסטרטגיה "מנצחת"...
דרך אגב, זו שיטת ניקוד שנתקלתי בה במקור בכתבה באתר של WotC שמתארת סגנון Commander שבו שחקן שמת יכול להצטרף חזרה למשחק (עם הקלות מסוימות שמונעות ממנו להיות חסר אונים ולהירצח מיד), כך שהדמיון ברור.
איך באופן קל ובר-ניצול יכול שחקן לסכן עצמו על מנת להרוג שחקנים אחרים בקצב מוגבר?
מוזמנים להשתתף במכירת החיסול שלי:
http://mtgil.co.il/viewtopic.php?f=18&t=50335" target="_blank
http://mtgil.co.il/viewtopic.php?f=18&t=50335" target="_blank
הפורמט הוא מאוד בעייתי כי הוא מעדיף כמה חבילות על אחרות - אין שום סיכוי ש Politcal puppets תנצח שני אויבים אבל יש סיכוי שהיא תהיה האחרונה שתשרוד( החבילה מתבססת על WALLS ודיפלומטיה כדי להביא אותה לEND GAME שבו היא פשוט משתלטת על הלוח כדי לנצח). בנוסף הפורמט מעודד "מחלמה קרה" : אף אחד לא יתקיף את השחקנים האחרים עד שיהיה לו נזק קריטי כדי לא לתת נקודות לשחקנים אחרים ( אם יוצא דופן של Devour for Power) .
ההצעה שלי היא כזאת : להשתמש בוריאנט ה Democratic vote שמופיע באתר של EDH.
זה שיטת דירוג טובה כי היא :
א. נותנת בנוסף מספיק טוב לשחקן השורד.
ב. הוא מראה את הורסטליות של EDH (יכול להיות שיצאתי ראשון מהמשחק אבל שיחקתי בצורה שהשפיע על המשחק בצורה ממש דרסטית ולכן מגיע לי נקודה יותר מאשר השחקן שעשה 5 נזק בשביל לנצח)
ג. הוא מספק סוג של Meta-Game שמשפיע על צורת המשחק : אם השחקנים שלי ידועים כמי שלא נותנים נקודות ל Grave Digging ואני משחק אם DTP אני יבחר גנרל אחר מאשר בד"כ ( כל חבילה באה אם שלושה גנרלים אפשריים).
הבעיה היחידה בפורמט היא שאנשים יכולים לעשות הסכמי תן-קח או להסכים מראש על ניקוד. במקרה הזה צוות השיפוט צריך להיכנס ולאכוף את החוק שאוסר Game Fixing ומניפולציה של תוצאות הטורניר ( זה עברה שדינה העפה מהטורניר).
ההצעה שלי היא כזאת : להשתמש בוריאנט ה Democratic vote שמופיע באתר של EDH.
קוד: בחירת הכל
1.בסיום המשחק כל שחקן מצביע לאחד היריבים שהוא חושב שמגיע לו נקודות ( בגלל שהוא היה חכם, שהיה לו אסטרטגיה טובה, שהיה כיף לשחק איתו או כל סיבה רלוונטית אחרת). ההצבעה יכולה להיות גלויה או סמויה.
2. השחקן ששרד אחרון מקבל שני נקודות . בנוסף כל שחקן מקבל נקודה על כל הצבעה שהוא קיבל מהיריבים .
א. נותנת בנוסף מספיק טוב לשחקן השורד.
ב. הוא מראה את הורסטליות של EDH (יכול להיות שיצאתי ראשון מהמשחק אבל שיחקתי בצורה שהשפיע על המשחק בצורה ממש דרסטית ולכן מגיע לי נקודה יותר מאשר השחקן שעשה 5 נזק בשביל לנצח)
ג. הוא מספק סוג של Meta-Game שמשפיע על צורת המשחק : אם השחקנים שלי ידועים כמי שלא נותנים נקודות ל Grave Digging ואני משחק אם DTP אני יבחר גנרל אחר מאשר בד"כ ( כל חבילה באה אם שלושה גנרלים אפשריים).
הבעיה היחידה בפורמט היא שאנשים יכולים לעשות הסכמי תן-קח או להסכים מראש על ניקוד. במקרה הזה צוות השיפוט צריך להיכנס ולאכוף את החוק שאוסר Game Fixing ומניפולציה של תוצאות הטורניר ( זה עברה שדינה העפה מהטורניר).
לתקוף עם כולם כדי להרוג שחקן ולא להשאיר הגנה.
מאחר ובמשחק ממוצע כולם חוץ מכולם הולכים לההרג, ועוד מישהו מקבל נקודה על סיום במקום הראשון, ניתן לומר שהממוצע פר שחקן למשחק הוא כמעט 2 נקודות.באופן כללי, לקחת חבילה אגרסיבית (לדוגמא Heavenly Lunch) ואז להשקיע את כל המשאבים שלך בתקיפת אחד השחקנים בשולחן ש(באופן כמעט בלתי נמנע)מתחיל לאט
אם מישהו כל פעם משקיע את כל המשאבים שלו בלהרוג מישהו, הוא כנראה ימות זמן קצר לאחר מכן, ובכך יצבור לרוב 2 נק' למשחק, מה שיקשה עליו להגיע למקומות הראשונים.
מעבר לכך, מאחר וה-last blow הוא מה שנחשב, אז כשאתה משקיע את כל המשאבים שלך על מישהו, אין לך בהכרח דרך להבטיח שאתה זה שתהרוג אותו.
טיפה בעייתי, כי סיכוי סביר שאנשים פשוט יצביעו לחברים שלהם.בסיום המשחק כל שחקן מצביע לאחד היריבים שהוא חושב שמגיע לו נקודות ( בגלל שהוא היה חכם, שהיה לו אסטרטגיה טובה, שהיה כיף לשחק איתו או כל סיבה רלוונטית אחרת). ההצבעה יכולה להיות גלויה או סמויה.
יכול להיות שצריך לתת יותר משקל לזה ששרוד אחרון.
ייבדק.
מוזמנים להשתתף במכירת החיסול שלי:
http://mtgil.co.il/viewtopic.php?f=18&t=50335" target="_blank
http://mtgil.co.il/viewtopic.php?f=18&t=50335" target="_blank
-
- MTGil Wizard
- הודעות: 179
- הצטרף: 26/8/2001 , 2:00
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
למה לא לנקד שחקנים לפי כמה הם שרדו?
ז"א אם יש 5 שחקנים מקום ראשון יקבל 5 נקודות , שני 4 נקודות וכ'...
אפשר כמובן לתת בונוס לשחקן ששרד אחרון אבל הוא בכל מקרה מקבל בונוס.
מכיוון שכל מי שמסיים משחק מתחיל משחק חדש לא משתלם להיות יותר מידי בונקר כי אם שיחקתי רק משחק אחד ומישהו אחר שיחק 2 יש לו סיכוי לצבור יותר נקודות ממני.
זאת גם שיטה מאוד פשוטה וטיבעית לדעתי.
ז"א אם יש 5 שחקנים מקום ראשון יקבל 5 נקודות , שני 4 נקודות וכ'...
אפשר כמובן לתת בונוס לשחקן ששרד אחרון אבל הוא בכל מקרה מקבל בונוס.
מכיוון שכל מי שמסיים משחק מתחיל משחק חדש לא משתלם להיות יותר מידי בונקר כי אם שיחקתי רק משחק אחד ומישהו אחר שיחק 2 יש לו סיכוי לצבור יותר נקודות ממני.
זאת גם שיטה מאוד פשוטה וטיבעית לדעתי.
הבעיה היא שלא כל החבילות נוצרו שוות בפורמט ניקוד כזה.
Political puppets היא הדוגמה הטובה ביותר לכך : כל המטרה של החבילה היא להכניס את היריבים ל Attrition wars בזמן שהיא בונה בסיס סולידי בכדי לנצח שחקן אחד.לפי הפורמט שלך החבילה לא יכולה לנצח בטורניר כי היא איטית מדי ( ככה זה ש 70% מהיצורים שלך הם Defenders ).
אני חושב שהשיטה ששלדון מציע לניקוד EDH ( מה שציינתי לפני כן) היא הטובה ביותר .
Political puppets היא הדוגמה הטובה ביותר לכך : כל המטרה של החבילה היא להכניס את היריבים ל Attrition wars בזמן שהיא בונה בסיס סולידי בכדי לנצח שחקן אחד.לפי הפורמט שלך החבילה לא יכולה לנצח בטורניר כי היא איטית מדי ( ככה זה ש 70% מהיצורים שלך הם Defenders ).
אני חושב שהשיטה ששלדון מציע לניקוד EDH ( מה שציינתי לפני כן) היא הטובה ביותר .
אני לא מאמין ששיטת ההצבעה טובה יותר כשמדובר בתחרות של עשרות אנשים ולא מפגש של כמה חברים. ואני עדיין חושב שהשיטה המקורית שהוצעה רחוקה מאידיאלית. אבל אני מניח שאפשר פשוט לקוות שאנשים יבואו ליהנות ממשחקי Commander מהנים במקום לנסות וליישם כל מני אסטרטגיות לצבירת נקודות מהירה.
אחרי הכל, מחיר החבילות בטורניר קרוב במידה יפה מאד למחירי החבילות בחו"ל, ועל זה המארגנים עוד מוסיפים פרסים פוטנציאליים? בכלל לא רע.
אחרי הכל, מחיר החבילות בטורניר קרוב במידה יפה מאד למחירי החבילות בחו"ל, ועל זה המארגנים עוד מוסיפים פרסים פוטנציאליים? בכלל לא רע.
אפשר לנסות לקחת חלק מהנקודות של הליגה שבה שלדון מנרי משתתף רוב השבועות הנה שיטת הניקוד האחרונה:
(M) = Each player can get this award any number of times.
(P) = Each player can get this award only once.
(1) = This award is available to one player only, and only once.
*-4 Points (M): But We Just Started – Eliminating a player prior to their 5th turn.
*-2 Points (M): Chasm – Be the instigator of wrecking one or more players mana bases, in part or in full. This includes spells like Armageddon, Bust, etc.
-2 Points (M): I Want To Play Too – “Mindslaver” a player for the 2nd + time.
-1 Points (M): Greedy McGreederson – Taking your 3rd+ consecutive turn.
-1 Point (M): Get on with it! – Take a turn of 6 minutes or more.
-1 Point (M): Something New? – Play the same spell for the 3rd+ time in the game. Your General doesn't count.
-1 Point (M): Too many options! – Draw or add a total of 10 additional cards to your hand in one turn.
*+1 Point (P): Off the Top! – End the game or be eliminated having searched your library for no card besides a basic land.
*+1 Point (P): I Like Land! – End the game or be eliminated having put no extra lands into play under your control.
*+1 Point (1): So Much To Look Forward To – Be eliminated with the highest life total immediately before elimination.
+1 Point (P): Flow of Ideas – Control 3 or more permanents with chainable names (e.g. Sword of Fire and Ice, Ice Cauldron, Cauldron of Souls).
+1 Point (P): Block Party – Have a non-land permanent in play or spell present on the stack from each set of a block. Three consecutive Core sets with set symbols also counts for this award.
+1 Point (P): SOLVED! – Destroy or Exile an opponent's Maze of Ith, Maze of Shadows, Mystifying Maze, or Pravh, Spires of Order.
+1 Point (P): Start with the Top – Destroy or Exile a Sensei's Divining Top you don't control.
*+1 Points (P): I Got This – Eliminate an opponent during another opponents turn.
*+1 Points (M): You're Outta Here – Kill a player or being directly responsible for a player's elimination.
*+1 Point (P): Generalissimo – Eliminate a player with General damage.
*+1 Point (1): You're Still in This – Prevent a player from being eliminated from the game.
*+1 Point (1): I'm Out – Be the first player eliminated from the table.
+2 Points (P): Get There – Play your General for the Fifth time from the Command Zone.*
*רלוונטי
לא חייבים לשמור על אותם ערכים, אבל בהחלט יש פה דברים שאפשר להשתמש בהם כדי ליצור שיטת ניקוד הוגנת פחות או יותר.
נ.ב
בליגה שלהם הם משתמשים בדפים ששמים על כל שולחן ומי שמקבל נקודה מסמן.
(M) = Each player can get this award any number of times.
(P) = Each player can get this award only once.
(1) = This award is available to one player only, and only once.
*-4 Points (M): But We Just Started – Eliminating a player prior to their 5th turn.
*-2 Points (M): Chasm – Be the instigator of wrecking one or more players mana bases, in part or in full. This includes spells like Armageddon, Bust, etc.
-2 Points (M): I Want To Play Too – “Mindslaver” a player for the 2nd + time.
-1 Points (M): Greedy McGreederson – Taking your 3rd+ consecutive turn.
-1 Point (M): Get on with it! – Take a turn of 6 minutes or more.
-1 Point (M): Something New? – Play the same spell for the 3rd+ time in the game. Your General doesn't count.
-1 Point (M): Too many options! – Draw or add a total of 10 additional cards to your hand in one turn.
*+1 Point (P): Off the Top! – End the game or be eliminated having searched your library for no card besides a basic land.
*+1 Point (P): I Like Land! – End the game or be eliminated having put no extra lands into play under your control.
*+1 Point (1): So Much To Look Forward To – Be eliminated with the highest life total immediately before elimination.
+1 Point (P): Flow of Ideas – Control 3 or more permanents with chainable names (e.g. Sword of Fire and Ice, Ice Cauldron, Cauldron of Souls).
+1 Point (P): Block Party – Have a non-land permanent in play or spell present on the stack from each set of a block. Three consecutive Core sets with set symbols also counts for this award.
+1 Point (P): SOLVED! – Destroy or Exile an opponent's Maze of Ith, Maze of Shadows, Mystifying Maze, or Pravh, Spires of Order.
+1 Point (P): Start with the Top – Destroy or Exile a Sensei's Divining Top you don't control.
*+1 Points (P): I Got This – Eliminate an opponent during another opponents turn.
*+1 Points (M): You're Outta Here – Kill a player or being directly responsible for a player's elimination.
*+1 Point (P): Generalissimo – Eliminate a player with General damage.
*+1 Point (1): You're Still in This – Prevent a player from being eliminated from the game.
*+1 Point (1): I'm Out – Be the first player eliminated from the table.
+2 Points (P): Get There – Play your General for the Fifth time from the Command Zone.*
*רלוונטי
לא חייבים לשמור על אותם ערכים, אבל בהחלט יש פה דברים שאפשר להשתמש בהם כדי ליצור שיטת ניקוד הוגנת פחות או יותר.
נ.ב
בליגה שלהם הם משתמשים בדפים ששמים על כל שולחן ומי שמקבל נקודה מסמן.
123321 כתב:
בני אדם זה כמו גויף, זו חיה שבורה, משהו שהעולם הזה לא ראה כמותו לפני - גם אגודלים מנוגדים וגם מוח מפותח?! - Overpower.
למען האמת זאת השיטה האהובה עלי לניקוד EDH ( בין היתר בגלל ההומור שיש בשמות ההישגים) אבל חייבים להתאים את זה לסט (רוב ההישגים בלתי אפשריים בסט) ויהיה צורך לבדוק את האיזון , דבר שיקח זמן שאין לנו.
אני אישית לא ממש נגד השיטה המקורית (היא לא אופטימלית אבל היא עובדת) ,אני פשוט מפחד ממרוץ חימוש מסבי שיגרום להארכה של המשחקים ( וזה בא ממי ששוקל לשחק Political Puppets ) כך שאולי כדאי למצוא דרך לגרום לשחקנים לרצות להתקיף ( אולי להוסיף נקודת בונוס למי שחילק הכי הרבה נזק).
אני אישית לא ממש נגד השיטה המקורית (היא לא אופטימלית אבל היא עובדת) ,אני פשוט מפחד ממרוץ חימוש מסבי שיגרום להארכה של המשחקים ( וזה בא ממי ששוקל לשחק Political Puppets ) כך שאולי כדאי למצוא דרך לגרום לשחקנים לרצות להתקיף ( אולי להוסיף נקודת בונוס למי שחילק הכי הרבה נזק).
-
- MTGil Wizard
- הודעות: 179
- הצטרף: 26/8/2001 , 2:00
- אמר/ה תודה: 0
- קיבל תודה: 0
חשבתי על עוד שיטת ניקוד מעניינת - אני חושב שהיא תעודד את כל החבילות והיא תועדד שרידות כמו כן היא תעודד אנשים לתקוף.
הניקוד של שחקן שעוזב את המשחק הוא 40 כפול מספר היריבים שלו ,פחות כמות החיים שיש לכל יריב.
כשכמות החיים של כל יריב מוגדרת כמקסימום 40 (אם יש לי 50 זה עדיין 40).
כמות החיים של יריב תהיה המספר הנמוך בין החיים שלו לבין "40 פחות פעמיים הנזק המקסימלי שגנרל כלשהוא גרם לו".
הניקוד של שחקן שעוזב את המשחק הוא 40 כפול מספר היריבים שלו ,פחות כמות החיים שיש לכל יריב.
כשכמות החיים של כל יריב מוגדרת כמקסימום 40 (אם יש לי 50 זה עדיין 40).
כמות החיים של יריב תהיה המספר הנמוך בין החיים שלו לבין "40 פחות פעמיים הנזק המקסימלי שגנרל כלשהוא גרם לו".