בגלל שיש לי הרבה תגובות ספציפיות לרשום אבל אני לא רוצה לאבד את הקוראים, אתחיל במסקנות העיקריות שיש לי, ואמשיך בתגובות פרטניות:
תוך כדי קריאת הת'רד אני מגבש את דעתי קצת על מה שקרה, למה קרה, ואיך אפשר למנוע בעתיד, ואפרט בפני השחקנים:
דבר ראשון אני רוצה לצרף התנצלות, על איך שהטורניר התנהל, אני מבין מהתגובות שבאמת הייתה חוויה לא הכי נעימה, בטח לעומת מה שיכל וצריך להיות, ואני רוצה לציין שאני לא לוקח את זה בקלות ראש.
אני יכול לומר שהטורניר לא אורגן על ידי בפועל, אבל אני מעוניין לקחת אחריות ולומר שאני חושב שכנראה שאני צריך להיות מעורב יותר, גם אם לא ביום הטורניר עצמו, אז בחניכה צמודה יותר של המארגן והשופטים לפני הטורניר. יש דברים שאני חושב שאפשר לעשות מראש ושיכולתי לתרום מנסיוני. לא דאגתי לכך מאחר והותרתי את האחריות כולה למארגן והשופטים אבל אני רואה כעת שיתכן ומעורבותי דרושה ואפקח בעתיד שלקראת טורניר הכל מוכן כמו שצריך.
מסקנות ספציפיות:
1. לגבי נושא החשמל בסנטר אני רוצה לציין שזה דבר שאני מקווה שנוכל בעתיד למנוע אותו. בעזרת ההבנה של הפעם שהאישורים לא תמיד עוברים חלק למחלקת האחזקה, נדבר איתם בעתיד פרטנית מראש לפני טורניר ונוודא שהמסרים עברו וידועים.
2. גם אם יהיה מחסור בחשמל, יש לוודא שטוענים את לפטופ הטורניר יום לפני ומגיעים איתו טעון. כך גם אם אין חשמל על הבוקר, אפשר עדיין לבצע את ההרשמה ותחילת הטורניר במחשב.
3. מאווררים - נעשה מאמץ להביא מאווררים לטורנירים עתידיים בסנטר שנערכים ביום שבת.
4. פיקוח על הצוות - יש דברים לדעתי שהיה אפשר לבוא בהם מוכן יותר לטורניר, בין אם זה ציוד, או הבנה של איך להריץ את הטורניר, גם מבחינת הפרטים הקטנים. אנסה אישית בעתיד להיות מעורב יותר ולוודא שיש מדיניות מפורטת ומוכנה לקראת הטורניר.
נמשיך לתגובות פרטניות:
הבעיה היא שהגענו ב-10:18 והטורניר התחיל בסביבות 10:45.. את זה אי אפשר להפיל על האיחור שלנו...
א. לא ניסיתי להפיל שום דבר עליכם כי כלל לא ידעתי שמדובר בכם, רק ידעתי כללית מזיו שאיחורי שחקנים הוסיפו לאיחור.
ב. אם אחרוני השחקנים הגיעו רק ב-10:18, אז עד שרושמים אותם ומתארגנים להתחיל אז זה 10:20-10:25, אז זה מסביר חצי מהאיחור, זה לא מעט. אני אומר את זה לא כדי להאשים אתכם אלא רק כדי להראות שיש בטורנירים לא מעט בלת"מים שלא תמיד אפשר להיערך אליהם, כמו נגיד 4 שחקנים שיש להם פנצ'ר באוטו.
טל:
למה לא היה אפשר לבדוק לפני אם המסר עבר לכל מקום שהוא צריך?
מחלקת השיווק שלחה לנו מייל על אישור קיום הטורניר, עם CC למספר אנשים, בהם האחזקה. אדם סביר מניח שזה מספיק. מסתבר בדיעבד שמיילים שם לא תמיד מגיעים ליעדם והציעו לנו ביום הטורניר בעתיד לטלפן.
אולי הם לא התלוננו בפני זיו אבל אני שמעתי מספיק תלונות ואכן היה מאוד חם, גם ברגעים שכן היה מזגן הוא בקושי היה מורגש.
טוב על זה חבל להתווכח, אולי אתה צודק, אני לא יודע, אך בכל מקרה, זה אינו משהו שאנו יכולים לשלוט עליו (המזגן), אבל אקח בחשבון בהקשר של מאווררים, כפי שרשמתי.
שוב, אולי כדאי להיות בקשר שוטף עם מישהו שאחראי על זה כדי לדעת מה המצב / לבקש ממי שגר הכי קרוב לבדוק מה הולך יום או כמה ימים לפני?
בתאוריה זה אפשרי (אם יסכימו לתת לנו לבדוק זאת, מה שלא בטוח כי זה טרטור עבורם). כפי שעניתי לך בטורניר עצמו, כל דבר נמדד בזמן, ואף אחד לא הניח שלסנטר יכולים להיעלם כמעט כל הכסאות תוך חודש, כך ששוב, לדעתי האדם הסביר לא יחשוב שזה משהו שיש לבדוק.
לגבי התאקל בינך לזיו, לא אמרתי שלחבר צוות אחד מותר להתנהג לחבר צוות אחר בחוסר כבוד (מה שאיני יודע אם קרה ולא זה המקום לדון בכך). אם כן קרה, גש לזיו ופתור את זה איתו כמו מבוגרים, אל תלבין את פניו בפני כל באי הפורום. זה ילדותי ופחדני בעיניי. מה עוד שהדרך שניסחת זאת בהתחלה לא הייתה תלונה על איך שזיו התנהג אליך, אלא משהו שזיו אמר לכאורה שיכול להתפס כזלזול בלקוחות, בבאי הטורניר, וזה משהו שצריך להישמר ביניכם, ומקסימום לעלות אליי בתור האחראי, ולא לפרסם אל מול הלקוחות. לא תראה עובד של חנות רשום באינטרנט "וואי זה חנות חרא והצוות מתייחס גרוע". עובדים צריכים לויאליות. בכיף תפרסם הצעות לשיפור או ביקורת, אבל מה שרשמת חורג מזה.
למה אני וזוהר לא ידענו על זה? כבר התחלנו לבדוק אפשרות של שינוי בהרכב המוצר.
אני לא יודע למה לא ידעתם על זה, כנראה שהיו קצרים בתקשורת בין חברי הצוות. לרוב, אומרים שקצרים בתקשורת הם לא רק אשמת צד אחד.
היה לי פתרון, פשוט להזיז לשם את הרולאפ
זה לא פתרון מאחר והרולאפ צריך להיות במקום גלוי לעין עבור העוברים ושבים.
ובכלל אם הפרסום כל כך חשוב איך זה הדבר היחידי שהיה?
מאותה סיבה שלא היו עוד 4 אנשי צוות, שהטורניר לא עלה חצי, שלא עשינו מסז'ים למתמודדים בין סיבובים, ושלא חילקנו בלאק לוטוס מקום ראשון - שיקולי זמן וכסף.
המטרה של הפרסום הייתה שלעוברים ושבים יהיה משהו שמושך את העין ושמסביר על המשחק, והרולאפ לדעתי משיג זאת בצורה לא רעה. האם היה עוזר שיהיו עוד 4 כאלה? כן. האם זה עולה כסף, ולוקח עוד זמן של סחיבות והובלה של ציוד לטורניר באופן שמקשה על המארגן עוד יותר? כן. זה טרייד אוף.
אבל בכל זאת אם רוצים שהמקום יהיה אכן מוצלח לטורנירים צריך לדאוג שהסיכוי לבעיות שהיו לנו יהיה קטן ככל האפשר ואני לא חושב שנלקחו כל הצעדים לעשות זאת.
עם זה אני מסכים ואשתדל להפיק מזה את הלקחים לעתיד.
העניין הוא שחלק מהבעיות האלה חוזרות יותר מדי, לפחות לטעמי, בשביל להאמין שאכן נלמדים הלקחים.
אז לדעתי אתה מקל ראש בכמה מסובך להריץ טורניר מאג'יק. אנו נדרשים לעבור בין מקומות, כל פעם להכניס אנשי צוות חדשים חסרי ניסיון, מארגנים שונים, פורמאטים שונים, ציוד שונה שנדרש, ובלת"מים שאנו נאבקים בהם מול המקום. אתה צודק שהלקחים לא נלמדו עד הסוף, ולא באופן אידיאלי, אבל בהחלט יש מאמץ לעשות זאת ואני חושב שלאורך זמן זה יקרה.
קודם כמו שציינתי בהודעה אני לא האשמתי אף אחד בבעיות
כשאתה דורש התנצלויות מכל מיני אנשים פעמיים באותה הודעה, זה נשמע כאילו אתה מאשים אותם.
אני כתבתי "זה היה הטורניר הכי גרוע מבחינת ארגון שאני יודע עליו.", אם תזכיר לי טורניר אחר שאני אמור לדעת עליו (למשל כי הייתי בו) שהיו יותר בעיות, אשמח להודות בטעותי.
אם אתה מסייג ב"שאתה יודע עליו" אז אולי זה נכון, אבל כנראה שיש לא מעט טורנירים שאתה לא יודע עליהם (נניח אליפות הארץ 2005 או 2006 כששחקנים הלכו לישון על מזרונים במשך שעה עד שהמארגן הביא אדמות, ודראפט אחד בוטל והותחל מחדש בשל היעדר ליסטים).
דווקא כן שאלתי את זיו ואור מה הולך אבל נאמר לי שכדאי לדון בזה אחרי הטורניר ולדאוג כרגע לשפר את המצב
אני חושב שדניאל התכוון להעלות את הדברים מול האחראים, ולא בפורום.
בד"כ לקח לפחות 5 דקות לפתור את הבעיה (להגיד "טוב, תמשיכו, אין מה לעשות)
אשמח לשמוע תיאור של מה היו הבעיות השונות בדראפט, ומדוע זה לקח כ"כ הרבה זמן לפתור אותן. אשמח להתייחסות של טל וזוהר.
בעניין מספרי השולחנות אני עכשיו נזכר שהוחלט שלא יהיה להם טעם כי גם ככה ה-Pairings מוקראים, אפשר להוריד את זה מרשימת הבעיות.
למספרי שולחנות יש 3 מטרות בעיניי:
1. לעזור לשחקנים למצוא אחד את השני.
2. לעשות סדר בטורניר, שלכולם יהיה מקום ברור ולא יהיה צריך לחפש מקום.
3. לשופטים יהיה יותר קל למצוא מאץ', בלי לצעוק איפה השחקנים האלה יושבים.
בעיניי היו צריכים להיות עדיין table numbers על השולחנות.
השחקנים לא צריכים לצאת בטורניר בתחושה רעה כי צעקו עליהם
מי צעק עליהם?
שוב התנצלותי בפני השחקנים על הגורמים שפגמו בהנאה בטורניר הזה, אעשה את המירב כדי שהלקחים יופקו לקראת הטורניר הבא.
אור.