לתלמידי חטיבה/תיכון

זה המקום לכל נושא שאינו מתאים לאף פורום אחר, כולל דיונים בנושאים שאינם קשורים למג'יק.

מנהלים: kabanist, Sir Psycho Sexy

שלח תגובה
Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

לתלמידי חטיבה/תיכון

שליחה על ידי Antrax »

כמה חברים שלי ואני רוצים לכתוב אפליקציה לסמארטפונים/טאבלטים שקשורה איכשהו להוראת המדעים בחטיבה/תיכון. כן, אנחנו משועממים. לא, זה לא למטרות רווח, האפליקציה תחולק חינם לכל דורש, בכל פלטפורמה שבה היא תמומש.
השאלה היא, מה אפליקציה כזו יכולה לעשות? עשינו סקר בקרב תלמידי תיכון וקיבלנו תשובות די משמימות. אידיאלית זה יהיה משהו שבאמת כיף להשתמש בו, ולא סתם דרך לארגן חומר שמשום מה מצפים מכם לשנן בע"פ כמו זהויות טריגונומטריות או משפטי חפיפה. כרגע הנטיה שלנו היא למתמטיקה כי כל התלמידים נבחנים בזה, אבל גם מקצועות ריאליים אחרים יתקבלו בברכה.

אז, איזו אפליקציה הייתם רוצים לראות על הסמארטפון שיש לכולכם כי אתם דור מפונק עם ADD? ענו בהמוניכם.
נא לא לשלוח לי יותר מה"פ אחת בכל פעם. לפני השליחה, מומלץ לעיין בחוקי הפורום ובשיטת האימות אם עוד לא קראתם אותם.
leeron
MTGil Apprentice
הודעות: 112
הצטרף: 04/4/2010 , 15:14
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי leeron »

פתרון משוואה ריבועית, מציאת נגזרת של פונקציה, סרטוט סקיצה של פונקציה/הנגזרת של הפונקציה, מציאת נקודות על גרף הפונקציה/ נק' קיצון, מאגר של משפטים בגיאומטריה/ זהויות טריגונומטריות/נוסחאות אחרות וכו' זה יהיה ממש טוב אם זה גם יוכל להציג את הדרך לפתרון של דברים (גזירה של פונקציה/ מציאת נק' קיצון וכו')
jamanta
MTGil Wizard
הודעות: 1783
הצטרף: 26/5/2004 , 9:36
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי jamanta »

יש בעיה שבתיכון לא מלמדים את כל הנושא של גבולות. ואז מלמדים אותך חקירת פונקציות. אז שום דבר לא באמת בנוי על כלום בתחום הזה והכל באויר ובנפנוף ידיים. אולי משהו שמסביר את זה קצת יותר לעומק? לא צריך עם אפסילון וכאלה אבל משהו שמסביר להם את זה?
הגודל אוהו קובע....
Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax »

כן, חשבתי על הקטע של "להראות דרך", נניח אתה מזין לו פולינום או ווטאבר והוא מראה צעד צעד איך עושים השלמה לריבוע או טכניקה אחרת למציאת שורשים וכולי. השאלה היא אם זה לא צר מדי?
לפתור בעיות בגאומטריה זה לא דבר שייכנס לאפליקציה (כלומר, זה אפשרי ויש מחשבים שעושים את זה, אבל לא עם מעבד של אייפון),
לפתור משוואות או אי-שוויונים זה לא בדיוק דבר שמחשב יכול להסביר לך (מבחינתו אין מה לפתור),
לפתור בעיות מילוליות זה בלתי אפשרי
אז מה שנשאר זה מפשט ביטויים / מוציא שורשים, וזהו בערך. לגבי כל הקטע של נקודות קיצון, זה בגדול מחשבון גרפי, שזה כלי לא נורא מלהיב שקיים גם היום ואני לא רואה המון תיכוניסטים משחקים איתו.
יש עוד סוגים של בעיות שיכול להיות מעניין ומחשב יכול לפתור?

לגבי הרעיון השני, אני לא בטוח שלהרחיב על תוכנית הלימודים זה משהו שיעזור. קודם כל כי אנחנו נרצה את תמיכת משרד החינוך (צריך אישור לתכנים) ולהגיד להם "חה חה אתם מלמדים מתמטיקה חרא" לא ממש ישמח אותם, וגם כי אני לא יודע כמה זה יעזור - בשלות מתמטית זה לא דבר שאף אפליקציה תוכל להקנות לך.

[עריכה]
רגע, פותר צעד צעד זה מוות, אנשים יפסיקו להכין שיעורי בית ושר החינוך יתלה אותנו על עץ. אולי פותר שמוכן לפתור רק בעיות ספציפיות?
נא לא לשלוח לי יותר מה"פ אחת בכל פעם. לפני השליחה, מומלץ לעיין בחוקי הפורום ובשיטת האימות אם עוד לא קראתם אותם.
merinor
MTGil Wizard
הודעות: 282
הצטרף: 28/9/2004 , 16:50
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי merinor »

סתם שאלה שמציקה לי,
למה שתרצו לפתח אפליקציה שתגרום לתיכוניסטים להסתמך על מכשיר ולא על הזכרון?
כאחד שלימד ומלמד סטודנטים להנדסה באוניברסיטה (המחלקה להנדסת מכונות) אני כל פעם מופתע מחדש שיש יותר ויותר סטודנטים שלא זוכרים איך פותרים אינטגרלים פשוטים או מבצעים גזירה לפונקציות פשוטות מבלי לחפש בגוגל או להעזר בספר של שאום.

אז להתחיל עם השיטה הזאת כבר בחטיבה או בתיכון עבור משוואות ריבועיות או חקירת פונרציה נראה לי מאד לא מועיל שלא להגיד מזיק בטווח הרחוק.
Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax »

לא אמרתי שזו המטרה - המטרה היא למשוך תלמידים ללמוד מקצועות ריאליים. האמצעי הוא, לדעתי, להראות שהדברים האלה הם גם מעניינים וגם שימושיים.
נא לא לשלוח לי יותר מה"פ אחת בכל פעם. לפני השליחה, מומלץ לעיין בחוקי הפורום ובשיטת האימות אם עוד לא קראתם אותם.
Y
מנהל טכני
הודעות: 10415
הצטרף: 27/5/2003 , 10:58
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Y »

לדעתי צריך ללכת בכיוון ההפוך: לא להסביר איך פותרים דברים, אלא למה ניתן לפתור אותם כמו שפותרים. אני יודע שאינטגרל זה משהו שלא ממש נשמע לי הגיוני לפני שהמרצה בחדו"א הסביר את הרעיון העקרוני מאחוריו.
אפשר לעשות את זה בצורה פחות יבשה ויותר איורית (שמורים לא עושים בכיתה).

מבחינת משרד החינוך, אתם לא אומרים להם שהם מלמדים חרא (למרות שזה נכון), אלא שאתם "מוסיפים רובד נוסף שלמורים בביה"ס אין את הזמן או הכלים לספק לתלמידים".

היום מלמדים את התלמידים את התוצאה הסופית של פיתוחים מדעיים, ובלי העיקרון שעומד מאחוריהם, קשה מאוד להבין מה הולך.

merinor, אני לא מסכים איתך. בעולם היום ממש לא חשוב לזכור איך עושים דברים כשיש לך כ"כ הרבה כלים שעושים את זה בשבילך. עדיף להשקיע את הזמן שמתפנה משינון בהרחבת הידע וללמד איך מתמודדים עם דברים מסובכים יותר.
merinor
MTGil Wizard
הודעות: 282
הצטרף: 28/9/2004 , 16:50
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי merinor »

Y הבעיה היא שבשימוש בפותרנים האוטומטיים אתה אפילו לא תדע כאשר נעשת טעות.
היו מספר פעמים שסטודנט ניסה להקליד משוואה ארוכה במחשבון המדעי שלו טעה בהקלדה של האיטגרל ואפילו לא ידע שהתוצאה שלו שגויה.
דרך אגב בערעור היו כאילו שחשבו שיש להעלות להם ציון במבחן כי הרי הם לא טעו זה היה בסך הכל ה TI.
מטרת לימודי המתמטיקה והמדעים בתיכון היא להכין את התלמיד ולתת לו את הכלים הבסיסיים להתמודד עם בעיות הרבה יותר מסובכות בלימודים גבוהים (במידה וימשיך בכיוון זה) ואם הסטודנט אחר כך מנסה לפתור בעיה מסובכת המצריכה שימוש בידע מתמטי רב נותן את כל מבטחו בכלי אינסטנט אשר הוא כלל איננו מבין, הסיכוי שהוא יצליח להתמודד עם לימודים גבוהים קטן עד כבלתי קיים.
בקיצור... שינון היא דרך למידה מצויינת בשלבים המוקדמים של קבלת הכלים הבסיסיים וכמו שאמרו חכמנו "יגעת מצאת תאמין, לא יגעת ומצאת אל תאמין".
Y
מנהל טכני
הודעות: 10415
הצטרף: 27/5/2003 , 10:58
מיקום: רמת גן
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Y »

ואני טוען שאפשר להשקיע יותר זמן בלהסביר את הבסיס וההבנה על חשבון השינון. שינון נותן פתרון לטווח הקרוב ואח"כ שוכחים. הבנה זאת הבנה.
Osbron
MTGil Wizard
הודעות: 1365
הצטרף: 27/4/2004 , 12:37
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Osbron »

היה עכשיו כתבה בחדשות ערוץ 2 בדיוק על הנושא הזה- אפליקציות ואתרי אינטרנט ללימוד מתמטיקה בבית ספר. דורון- ממליץ לך להסתכל אולי אתה יכול לקחת משם השראה
Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax »

תודה. יש דרך לראות את זה באינטרנט?
נא לא לשלוח לי יותר מה"פ אחת בכל פעם. לפני השליחה, מומלץ לעיין בחוקי הפורום ובשיטת האימות אם עוד לא קראתם אותם.
Sir Psycho Sexy
Moderator
הודעות: 4093
הצטרף: 08/9/2002 , 2:00
מיקום: קריית מוצקין
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Sir Psycho Sexy »

זינגר, אם כל כך משעמם לך בעבודה, אתה תמיד מוזמן לעזור לי בשיעורי בית של מבוא למדמ"ח :)

אגב, בנוגע לנגזרות (ובערך כל צורך מתמטי אחר שיכול לעלות)- יש כבר אפליקצייה של Wolfram Alpha שמבצעת את זה, כולל דרך.
jamanta
MTGil Wizard
הודעות: 1783
הצטרף: 26/5/2004 , 9:36
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי jamanta »

wolfram alpha (או אלהים, תלוי איך אתה רוצה לקרוא לזה) לא מראה דרך תמיד. באינטגרלים היא מראה את הדרך הכי מוצלח וגם אז 80% מהפעמים זה לא משהו שאפשר להבין.
הגודל אוהו קובע....
Osbron
MTGil Wizard
הודעות: 1365
הצטרף: 27/4/2004 , 12:37
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

שליחה על ידי Osbron »

Antrax כתב:תודה. יש דרך לראות את זה באינטרנט?
אין לי מושג. תחפש אולי באתר של חדשות ערוץ 2
Antrax
MTGil Wizard
הודעות: 6939
הצטרף: 20/10/2001 , 2:00
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0
יצירת קשר:

שליחה על ידי Antrax »

טוב, זה היה מאד רלוונטי, תודה.
נא לא לשלוח לי יותר מה"פ אחת בכל פעם. לפני השליחה, מומלץ לעיין בחוקי הפורום ובשיטת האימות אם עוד לא קראתם אותם.
שלח תגובה