הכנה לפרירליס Rise of the Eldrazi

פורום זה הוא הכתובת לכל השאלות על חוקי המשחק ועל חוקי הטורנירים של ה-DCI.

מנהלים: sliver, Navidshi

שלח תגובה
Soul
Aether Blaster
הודעות: 1732
הצטרף: 21/6/2007 , 11:57
אמר/ה תודה: 0
קיבל תודה: 0

הכנה לפרירליס Rise of the Eldrazi

שליחה על ידי Soul »

ה-FAQ הרשמי של הסט:
http://www.wizards.com/dci/downloads/RO ... 407_EN.rtf

סרטוני הסבר:
http://www.wizards.com/magic/magazine/a ... grss#68389

מידע על שינויים בחוקי ענק דו-ראשי + מידע על ענק דו-ראשי של Rise of the Eldrazi ניתן למצוא כאן:
http://members.pundak.co.il/magic/viewt ... p?p=513710

annihilator
Triggered Ability. היכולת עושה טריגר כשהיצור עם היכולת תוקף. כשהיכולת נפתרת, השחקן המגן (זה שמותקף), מקריב פרמננטים לפי המספר שכתוב ליד המילה.

קלפים חסרי צבע
קלפי האלדרזי בסט הם קלפים חסרי צבע. עם זאת, הם אינם סוג של אדמות או סוג ארטיפקטים אלא רק הסוג שכתוב בשורת הסוג (כמו תמיד).

יכולת של יצור שעושה טריגר כשאתה מטיל (cast) אותו
לחלק מיצורי האלדרזי יש יכולת שעושה טריגר כשאתה מטיל (cast) אותם.
  • היכולת עושה טריגר רק אם הטלת (cast) את היצור ולא אם הוא נכנס לשדה-הקרב בכל דרך אחרת.
  • אחרי שהיצור יעלה על הסטאק, היכולת תעלה על הסטאק על גביו. לכן, היכולת נפתרת לפני שהיצור נכנס למשחק.
Levelers
  • סט זה מכיל מספר לא מבוטל של יצורים שיכולים לעלות רמה ולהשתפר. הרמה (ה-Level) של יצור Leveler נמדדת לפי כמות ה-level counters שיש עליו. יצור Leveler מתחיל ברמה 0 (כי אין עליו level counters) ומשם מטפס למעלה ברמות.
  • קלפי ה-Leveler בסט מכילים בתיבת הטקסט שלהם שלוש שורות.
  • השורה הראשונה מכילה את היכולת level up ואת ה-Power/Toughness המקוריים של היצור.
  • היכולת Level Up היא יכולת מופעלת שניתן להפעיל רק כשמותר לשחק sorcery. מחיר המאנה שרשום ליד השם של היכולת הוא המחיר של היכולת. כשהיכולת נפתרת מניחים level counter אחד על היצור.
  • השורה השנייה והשלישית מכילות כל אחת: תיבה בצורת חץ, טקסט יכולות ותיבת Power/Toughness . כל שורה כזו מייצגת יכולת סטטית - אם על היצור מונחים כמות של level counters שעונה על הדרישות שרשומות על החץ , יש ליצור הזה את היכולות שבשורה הזו והP/T שלו הופך להיות ה-P/T שרשום בשורה הזו.
Rebound
מדובר ביכולת שמופיעה על instants ו-sorceries. באופן כללי, אפשר לתאר את האפקט של היכולת בשני שלבים:

1) אם הקסם הוטל מהיד ונפתר כראוי, הוא הולך ל-Exile במקום ללכת לבית הקברות ובאפקיפ הבא שלך תעלה יכולת על הסטאק.
2) במהלך האפקיפ הבא שלך אחרי שהיכולת נפתרת - תוכל להטיל (באותו זמן) את הקסם מה-Exile בלי לשלם את עלות המאנה שלו.
  • השלב השני שמאפשר לך להטיל את הקסם מה-Exile הוא רשותי, ז"א שאם שכחת מהאפקט הוא יישאר ב-Exile.
  • כדי לא לפספס את האפקט החוזר אפשר להשים משהו על הדק (מונה, קוביה וכו') כך שתוכל לזכור שיש משהו שאתה אמור לעשות לפני השליפה. בד"כ זה מאוחר מידי אם הקלף צורף לקלפים ביד או שראית מהו.
  • בגלל שמדובר באירוע שמכיל גם שחקנים חדשים ומתחילים תרגישו חופשיים להזכיר לשחקנים כאלה על האפקט החוזר לפני שהם שולפים, וללמד אותם שיטות שיעזרו להם להשים לב לדברים האלה.
Totem Armor
יכולת זו מופיעה על חלק מה-auras בסט.
האפקט של היכולת : אם היצור עליו מחוברת ה-aura אמור להיות מושמד, במקום זאת מורידים ממנו את כל הנזק וה-aura מושמדת.
  • השמדה, היא פעולה שנגרמת ליצור ע"י אפקטים שאומרים "destroy" או ע"י חוקים שאומרים "destroy" (למשל כשיש עליו נזק ששוה או גדול מה-toughness שלו). דברים אחרים לא משמידים אותו (כגון 0 toughness) אפילו אם הם שולחים אותו לבית הקברות.
  • אם על יצור שעומד להיות מושמד יש יותר מ-aura אחת עם totem armor, השחקן ששולט ביצור בוחר רק aura אחת ורק היא מושמדת במקום.
  • בניגוד ל-Regenerate, היצור לא יוצא מהקרב ולא נהיה tapped. אם במהלך תקיפה\חסימה האפקט של Totem Armor בוצע, היצור ימשיך לתקוף\לחסום
בהצלחה בפרירליס!
שלח תגובה